Wat is er nieuw

Welke Cory's zijn dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter KidNatsu
  • Startdatum Startdatum
K

KidNatsu

Guest
BfwhXVH23ww_HxJZT9FfFmTrW4JqAeoi.png

BfwhXVH23ww_HxJZT9FfFmTrW4JqAeoi.jpeg

Eerste 2 zijn black Venezuela
3de is volgensmij de nanus.
De 4de is een sterbai.
De 5de is volgensmij geen cory maar ik weer het niet zeker.
Er staat trouwens in het kopje meervallen een topic met een paar collages met veel corydoras soorten. Misschien dat je ze daar tussen kunt vinden.

Mondeo zei:
4 Sterbai
1en2 Black Venezuela

Ik was al in de war, maar ik heb net de post ge-edit zodat de plaatjes zichtbaar zijn vanaf het forum en de plaatjes zijn dus omgedraaid.
1 en 2 Black Venezuela dus, en 4 de sterbai (nooit zon zwart met witte stippen gezien?). Weet jij toevallig of de black venezuela goed verkrijgbaar is en of die op 24 graden kan?

Edit:
remcovoortman zei:
Eerste 2 zijn black Venezuela
3de is volgensmij de nanus.
De 4de is een sterbai.
De 5de is volgensmij geen cory maar ik weer het niet zeker.
Er staat trouwens in het kopje meervallen een topic met een paar collages met veel corydoras soorten. Misschien dat je ze daar tussen kunt vinden.
Bij de nanus kom ik steeds bij de pygmaeus uit, een wat kleine vis. De plaatjes van de nanus lijken ook niet echt op het plaatje hier.

De vijfde is een aspidoras soort, maar ik weet niet welke, maar dat vind je wel met wat googlen.

De concolor is wat goedkoper dan de black venezuela.

18.jpg

Botia zei:
De concolor is wat goedkoper dan de black venezuela.

18.jpg

Maar die vind ik ook een stuk minder mooi, denken jullie dat de corydoras aeneus black venezuela op 24 graden zou kunnen?

Vis nummer 5 is de Scleromystax barbatus.

KidNatsu zei:
denken jullie dat de corydoras aeneus black venezuela op 24 graden zou kunnen?

Waterwaarden

Temperatuur: 23- 28�c
Ph: 5,5 - 7
GH: 5 - 10
KH: 0 - 5

Van Hobbykwekers.nl

Ze zijn goed verkrijgbaar en gaan voor �4,50 - �6,00 per stuk.

Ik wil ze ook graag :thumbs:

meksjoef zei:
De vraag verbaasd mij een beetje... Alle foto's komen van internet... Stond er geen naam bij?

Hahaha, nu je het zegt.
Alleen bij foto 2 en 4 staat niet de complete of goede naam.

1 + 2 Corydoras schultzei "black" (heel vaak geheel ten onrechte Black Venezuela genoemd) = kweekvorm
2 Corydoras napoensis (Nanus is al tijden niet in de handel ; naam wordt ten onrechte veel
gebruikt))
4 Corydoras sterbai
5 Corydoras barbatus (wordt synoniem gesteld met Scleromystax barbatus).

De Concolors zijn prachtige robuuste Corys. Heb er zelf 6 : machtig mooi (net als alle andere)

AadMec zei:
1 + 2 Corydoras schultzei "black" (heel vaak geheel ten onrechte Black Venezuela genoemd) = kweekvorm
2 Corydoras napoensis (Nanus is al tijden niet in de handel ; naam wordt ten onrechte veel
gebruikt))
4 Corydoras sterbai
5 Corydoras barbatus (wordt synoniem gesteld met Scleromystax barbatus).

De Concolors zijn prachtige robuuste Corys. Heb er zelf 6 : machtig mooi (net als alle andere)

Hoezo ten onrechte black venezuela? Is dat een andere vis? Dit is dus de cory schultzei black?

Bedankt voor de informatie allemaal.

Deze vis heeft niets met de C.Venezuelanus te maken en al helemaal niet met het land Venezuela.
Hoe het komt dat deze uit de C.Schultzei gekweekte vis deze naam mee heeft gekregen (in meerdere delen van de wereld) weet ik niet, maar is helemaal onjuist.
Er is enige tijd geleden een hele discussie op Planet Catfish over geweest waar Ian Fuller (Cory-god) en Karsten (Cory-halfgod) ��n en ander precies hebben uitgelegd.

Er wordt gefluisterd dat er wel degelijk een hele zwarte Cory in Zuid Amerika voorkomt (totaal geen familie van deze dus !!!), maar meer dan dat is er nog niet bekend.

Grappig is wel dat de schultzei "black" laatst op MP werden aangeboden als jongen van wildvang.
Ik heb gemaild dat dit onmogelijk was, maar dat was tegen dovemansoren.

In de "Aqualog"-boekjes wordt doodleuk aangegeven dat de Corydoras aeneus "black" (weer andere benaming) in Bolivia, Brazili�, Columbia, Peru, Suriname en Trinidad voorkomt.
Mijn neus : alleen in aquaria in die landen hahaha.

De veel gebruikte naam "Venezuela Orange" bestaat overigens ook niet. C.Venezuelanus is de juiste benaming en die is simpelweg oranje (met groen) (Net als de Schultzei uit de Aeneus-groep).

Da's ook een geweldig visje trouwens. Heb er 19 en hopelijk wat jongen tussen mn jonge aeneusjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan