Wat is er nieuw

welke drijfers handig

• Onderwerp starter Onderwerp starter jejachmi
  • Startdatum Startdatum
J

jejachmi

Guest
hallo.
ik wil graag drijf planten in de bak hebben ik heb een drijfplant geprobeerd die in mijn andere bak snel groeit maar in mijn juwel bak dood gaat door de condens.

wie weet een drijfplant die tegen condens kan.??

Welke heb je dan al geprobeerd?

Volgens mij houdt geen enkele drijfplant echt van condens. Eendenkroos wellicht.. Maar of je dat nou graag in je bak wil is een tweede 😀

Riccia fluitans kan daar denk ik ook wel tegen. Verder kan ik me eigenlijk niet echt iets bedenken.

mmm jammer.

Misschien de gaten aan achterkant van de klep vergroten? Daar waar slangen van extern filter enzo ook doorheen gaan?
Miss dat dan condens weg kan en je die planten toch kan houden.

neej dat helpt niet.
heb ook al iets tussen de klep gelegd zodat het weg kan maar het mog niet baten.
is watervorkje leuk als dijfplant of niet/

Wij hadden eerst Limnobium laevigatum. Die deden het in het begin vrij aardig, maar later gingen ze ook kapot. Waarschijnlijk door de condens en misschien de hitte van de lampen. We hebben ze toen verwijderd.

Nu hebben we Salvinia natans en die groeien als kool en hebben ook geen last van de condens. Wij hebben een Rio180 met de kleppen gewoon dicht.

De Salvinia natans wordt hier regelmatig op het forum aangeboden. Zo hebben wij ze ook verkregen. Zie de rubriek "aangeboden".

Hopelijk heb je hier wat aan.

oke zal ik die is proberen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan