Wat is er nieuw

welke drijfplant??

• Onderwerp starter Onderwerp starter jejachmi
  • Startdatum Startdatum
J

jejachmi

Guest
ik heb vanmiddag deze plantjes gekocht.

ze zijn aardig groot. daarom vond ik ze mooi..
maar welke het zijn?? wil het graag weten want ik heb een juwel aqua en misschien verbranden ze onder de lampen..

185414jejachmi_0_82_20140102_20.jpg

757137jejachmi_0_82_20140102_20.jpg
933915jejachmi_0_82_20140102_20.jpg

394947jejachmi_0_82_20140102_20.jpg

limnobium laevigatum

Kunnen inderdaad een beetje verbranden doordat er condenswater op blijft liggen.. Bij mij los ik dat op door de waterlijn 1 cm lager te houden dan ik daarvoor deed.

ik heb het water nu ook lager gedaan.
zover dat je de water rand net niet ziet door het glas

Heb er vanmiddag een 25 verkocht,voor 3 euro.
Is dat redelijk?
Wat vroegen ze bij jou?

Bij mij groeit het zo hard dat ik elke week wel weer kan uitdunnen, dan haal ik in ieder geval de 'verbrande' blaadjes eruit, zo hou ik altijd frisse plantjes.

Limnobium zal niet onder je lampen verbranden. Ik heb ze in mijn Rekord (lampen komen redelijk dicht bij de oppervlakte) maar ze verbranden niet. Dat gebeurt pas als de bladeren de lampen (bijna) raken.
Pistia stratiotes heeft daar bijvoorbeeld wel last van omdat die bladeren veel meer omhoog gaan staan. Bladeren van Limnobium drijven meer op de oppervlakte.

Prullenbak zei:
Limnobium zal niet onder je lampen verbranden. Ik heb ze in mijn Rekord (lampen komen redelijk dicht bij de oppervlakte) maar ze verbranden niet. Dat gebeurt pas als de bladeren de lampen (bijna) raken.
Pistia stratiotes heeft daar bijvoorbeeld wel last van omdat die bladeren veel meer omhoog gaan staan. Bladeren van Limnobium drijven meer op de oppervlakte.

Mijn ervaring is anders....
Juwel Rekord 600 en niet een drijfplant blijft leven, heb ik paar maandjes terug nog over gepost.
Helaas mik ik nog steeds waterpest erin als alternatief.
Als ik de waterlijn laat zakken, staat het filter droog en gaat 'ie herrie maken. Bovendien kijk je tegen de rand aan, dan en dat vind ik lelijk.

Maar zoveel mensen, zoveel ervaringen.

Veel condens misschien? Limnobium, Pistia e.d. kunnen niet tegen veel condens, daar gaan ze inderdaad van kapot.
Of je hebt gewoon pech ermee, ik kon in mijn oude 80 cm ook geen enkele drijfplant laten groeien, behalve eendenkroos.

Prullenbak zei:
Veel condens misschien? Limnobium, Pistia e.d. kunnen niet tegen veel condens, daar gaan ze inderdaad van kapot.
Of je hebt gewoon pech ermee, ik kon in mijn oude 80 cm ook geen enkele drijfplant laten groeien, behalve eendenkroos.

Ik denk het. Overweeg zelfs om plastic plantjes te bestellen (Yuck)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan