Wat is er nieuw

Welke druppeltest kiezen?

Stephan1970

Member
Lid geworden
29 oktober 2024
Leeftijd
54
Goedemiddag mede-hobbyisten

Heeft iemand van jullie misschien een idee of ervaring welke druppel test kit het beste werkt om je aquariumwater mee te testen? (Merk/soort)
Er is zoveel keuze dat ik dacht: ik vraag het eerst eens hier!

Alvast bedankt voor jullie input

Colombo is het voordeligste en veel gebruikt.

Ik gebruik de sera koffer, doet het ook prima

Dropchecker heb ik dan weer wel van colombo

Laatst bewerkt:
Ik heb een salifert test. Deze is goed

Ik gebruik de meetapparatuur van Hanna Instruments, prijzig maar secuur.

Ik denk dat bij onze zoetwater hobby het niet zo nauwkeurig hoeft zolang je maar voldoende voeding in de bak hebt. Zijn ook weinig denk ik die de dure Hanna s gebruiken. Bij zoutwater ligt dat iets anders.

• Leuk
Waarderingen: Ro
Ik gebruik de meetapparatuur van Hanna Instruments, prijzig maar secuur.
Ik vul eens in de week de drinkfles van onze sprekende parkiet met een beetje aquariumwater, na enkele minuten krijg ik al het resultaat te horen.
Mijn waterparameters zijn blijkbaar erg stabiel, elke keer hetzelfde resultaat en erg goedkoop.

Colombo testset of Salifert voor PO4/NO3

Ik vul eens in de week de drinkfles van onze sprekende parkiet met een beetje aquariumwater, na enkele minuten krijg ik al het resultaat te horen.
Mijn waterparameters zijn blijkbaar erg stabiel, elke keer hetzelfde resultaat en erg goedkoop.
Dat is die opgezette parkiet toch niet? :DD ;))
Ach testen hoef je niet zo vaak te doen als je je bak kent en ik meet zelden.

Ach testen hoef je niet zo vaak te doen als je je bak kent
Helemaal mee eens.

Moet wel bekennen dat ik regelmatig “7-in-1” test vanwege de houdbaarheidsdatum van Colombo testset (heb ervoor betaald en zal ‘m dus ook gebruiken 🙂

PO4/NO3 test ik zeer regelmatig maar geeft eigenlijk ook altijd hetzelfde verwachte resultaat, is meer voor mijn eigen geruststelling omdat ik bewust vrij hoog zit voor mijn bak.

Ik gebruik altijd de testsets van colombo.
Tot nu toe de beste ervaring mee.

Ik heb een Sera koffer en een JBL koffer, persoonlijk vind ik JBL prettiger om mee te werken en er zitten iets meer opties in de koffer die ik heb gekocht zoals ook Silicaattest, maar ze zijn beiden goed.

Ik heb ook diverse merken gehad en ja er zit in werkwijze wel verschil in maar als ik kijk naar hoeveel ik test dan neem ik de goedkoopste. Qua resultaat verschillen ze niet erg veel en in elk geval niet zoveel dat het voor onze hobby van belang is.
Of je nu 20 of 15mg nitraat meet dat is niet zo relevant.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan