Wat is er nieuw

Welke dwergcorydoras zijn dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elleoj
  • Startdatum Startdatum
E

Elleoj

Guest
Ik heb een aquarium met bewoners overgenomen waar deze schatjes ook inzitten. Volgens de verkopers waren het dwergcorydoras, maar daar zijn er natuurlijk ook meer van. Wie weet de juiste benamingen? Van deze (de achterste op de 1e foto) vermoed ik dat het de corydoras habrosus is. Hier heb ik er 1 van.
0HJfXGL0aqXG4wXmNY21mtaVP2J7kgok.jpeg

Het tweede visje, waarvan ik er drie heb, heb ik nog niet kunnen terugvinden. Lijkt iets ranker dan de corydoras, en de visjes onderling hebben elk ook weer echt een eigen kleurenpatroon.

Wie helpt mij aan de naam?

(sorry voor de crappy telefoonfoto's 😀)

Denk ook en Habrosus, die anderen vermoed ik ook.
Die anderen hebben minder tekeningen maar dat zegt niks.
Heb zelf een Barbatus die van kleur veranderd, overdag normaal en in de avond verdwijnen alle tekeningen. Dan wordt ie een soort albino.

Denk ook en Habrosus, die anderen vermoed ik ook.
Die anderen hebben minder tekeningen maar dat zegt niks.
Heb zelf een Barbatus die van kleur veranderd, overdag normaal en in de avond verdwijnen alle tekeningen. Dan wordt ie een soort albino.

Hm... Dat zou natuurlijk ook nog kunnen, het patroon van de staart + stip bij de staart komen wel overeen. Maar ze zijn wel echt een slagje kleiner (zegt niks natuurlijk) en eentje is zelfs haast doorzichtig en heeft bijna geen tekening in vergelijking met die op de eerste foto's.

Als ik zo op de site van Planetcatfish kijk denk ik toch ook sterk dat het een Habrosus is Elleoj.

Ik weet zeker dat het de C. habrosus is. Het eerste exemplaar is zoals ze horen te zijn, de anderen hebben denk ik stress kleuren oid. Ze zien er nogal flets uit. Eten ze al?

Allen idd Habrosus!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan