Wat is er nieuw

welke eheim prof. pomp is dit?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Diesel1610
  • Startdatum Startdatum
D

Diesel1610

Guest
Zoals de titel al aangeeft zijn we erg benieuwd wat voor een pomp het is maar belangrijker nog wat hij doet ( maar daar kan ik zelf achterkomen als ik weet welke pomp het is 😉 )

Momenteel draait er nog een 2213 mee voor de baccies, maar deze is bij lange na niet toerijkend ( theoretische capaciteit is 440 l/h )

Dubbele kranen zijn inmiddels besteld
354546_0_82_20140328_131923.jpg


Sticker is eraf zoals je ziet, en nergens een andere sticker te vinden
756791_0_82_20140328_131929.jpg


Alvast bedankt 😉
 
Kijk waar je hem draagt.zit een sticker in de rand.
links of rechts. 2222,of 2224,of 2226.

Waarom dubbele kranen?

Zitten er toch al op? die hendels.
 
bedankt Bertus! Gekke plek voor een sticker, maar gevonden 🙂

het is de 2224
Pompcapaciteit ca. 700 l/h.
Opvoerhoogte m/wk ca. 1,50
Voor aquaria tot ca. 180 L
Filtervolume ca. 3,0 L
Stroomverbruik 8 Watt.

Is dit samen met mijn 2213 ( 440 l/h ) voldoende voor mijn bak van 450 l met straks 6 discussen, 20 corrydorassen en een l nummer? Ik ververs nu elke 2 dagen 30% Maar wil als ze reeds gegroeid zijn wel naar max 2 keer in de week 50%


Het feit dat ik dubbele kranen wil is omdat de schuiven om ze dicht te zetten dermate zwaar gaan dat ik bang ben ze af te breken. ( nu pas 1 keer geprobeerd maar ben der bang voor 😉 )
 
Voor een discusbak is dit niet voldoende. Je moet zowiezo 3 x je bak rond pompen en dat haal je niet.
Ik heb niet veel verstand van discus. Maar ik weet wel dat het grote vervuilers zijn dus als je nog iets meer dan 3 x
je bak rond pompt is dat zeker niet overbodig.
 
er staat mij iets van bij dat Eheim smeermiddel verkoopt (dacht in spuitbus vorm) om je hendels te smeren zodat deze niet zo zwaar meer gaan
tijdje terug nog een post gezien op het forum (kan hem alleen niet zo snel meer vinden)
je kan eens vragen bij een lfs hoe of wat
ha linkje gevonden https://www.eheim.com/en_GB/accessories ... ance_spray

groet

jaap
 
Lubri,zoiets.

Eerst even in lauw water leggen.
Dat het vuil oplost.
Paar keer heen en weer halen.
Ik gebruik gewoon siliconen spray.
 
Siliconenspray heb ik nog wel, maar dat zou moeten kunnen dus ? Ga het vanmiddag gelijk proberen 😉

Thx Jaap en Berus

Maar weet iemand hoevaak ik dan nu mijn bak rondpomp? Vullingen zijn Wittefilter,blauwe,plastic ballen en keramische buisjes.
Witte filterwatten houd ik schoon wekelijks en vervang ze.
 
Ik schat in dat het SAMEN met die 2213 wel moet lukken, je hebt dan meer filtervolume wat belangrijker is dan het aantal maal rondpompen. Je zou in een van beide pompen meer biologisch media (bv siporax)kunnen plaatsen en in de andere wat meer watten voor het fijne vuil.
 
Waarom dubbele kranen?

Zitten er toch al op? die hendels. [/quote]

Eerst lezen, Bertus!
 
H�j zegt😀ubbele kranen zijn inmiddels besteld "!!!!!

Heb het hele topic gelezen,hoor.
Jij wel.

Weet verder Niet wat je bedoelt,Rob.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan