K
kraikkonen
Guest
Welke Eheim zouden jullie aanraden voor voldoende circulatie in een 80 cm juwel? En is er een pomp die je inclusief filtermedium en spraybar kunt bestellen?
Bijna alle pompen worden nieuw inclusief filtermateriaal en spraybar etc geleverd.Welke Eheim zouden jullie aanraden voor voldoende circulatie in een 80 cm juwel? En is er een pomp die je inclusief filtermedium en spraybar kunt bestellen?
Oke, dan ga ik die bestellen. Heeft de grote zuigkracht van deze pomp bij de aanzuigkorf ook gevolgen voor mijn kleine rode garnaaltjes?
En wat is de lengte van die spraybar? Of kun je die in en uitschuiven?
Is inderdaad gemakkelijk te doen met een ijzerzaagje. Je bent hiermee zo door de buis heen. Kind kan idd de was doen. Hier ook wel gedaan, kost je vrijwel geen moeiteDe spraybar kun je eenvoudig op lengte zagen hoor. Ik heb hem langs de zijruit en dus ook op lengte gezaagd. En als ik dat kan dan..............😀😀.
Die verdwijnen zo de pomp in.
Je kunt er een eheim prefilter opzetten. Daar zit een spons in.
Of je doet er een spons van een luchtaangedreven filter overheen.
prefilter
prefilter schuim
Ik heb de jbl e701 besteld voor €74,99. Mooie prijs en ik ben benieuwd wat er allemaal in de doos zit.
Ook zal er denk ik nog wel een stukje uit de deksel moeten worden gesneden om de pijpen er allemaal in te krijgen.
Zit er een dopje bij de spraybar die je zo weer op het afgezaagde einde kan drukken?
Oke, dan ga ik die bestellen. Heeft de grote zuigkracht van deze pomp bij de aanzuigkorf ook gevolgen voor mijn kleine rode garnaaltjes?
Prachtige bak!Hier ook een Tetratec Ex700 (geloof ik) in gebruik. Over de inlaat heb ik onderstaande korf geschoven om te voorkomen dat jonge garnalen in het filter verdwijnen. Eerder schoof ik deze over de buis waar normaalgesproken de korf op zit, tegenwoordig over de lily pipe. Sinds ik deze gebruik geen jonge garnalen meer aangetroffen in het filter:
https://nl.aliexpress.com/item/Stai...lter-Tube-Increase-Dissolved/32603532921.html
Rechtsachter de korf
Die aanzuigbuis heb ik in mijn 60cm een stuk afgezaagd en nu past hij perfect boven de bodem. De spraybar zit bij mij ook wel een stuk onderwater, maar heb niet precies nagemeten hoe ver 😉 Maar heb er niet perse last van dat deze ver onder water zit.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.