Wat is er nieuw

Welke filter gebruiken jullie bij garnalen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mir81
  • Startdatum Startdatum
M

Mir81

Guest
Ik gebruik nu de Dennerle met opzetstukje om de capaciteit te vergroten. De XL past helaas niet.

Welke filter gebruiken jullie in een garnalenbak? Welke filters zijn garnaalproof?

Mijn bak is 50l, maar heb graag een filter met iets meer capaciteit.

Ik heb ook nog een Bluwave 03, die hoort bij de bak, maar die vind ik wat groot en vind ik lastig om garnaalproof te maken.

Ik heb deze week de Aquell Mini Pat gekocht bij Onlineaquariumspullen.nl en die bevalt tot nu toe erg goed. In de andere bakken gebruik ik de SF Aquaflow 100 en pas die iets aan ivm jonge garnalen.

jessicapilon zei:
http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/aquael-pat-mini.html
Mooie filter John!
Gebruik jij hem met 1 of 2 sponzen? Ik kan niet vinden hoe hoog de filter is, kun je dat eens voor me opmeten?
En hoe maak je hem schoon? Gewoon uitspoelen? Hoe vaak?

Mir81 zei:
jessicapilon zei:
Mooie filter John!
Gebruik jij hem met 1 of 2 sponzen? Ik kan niet vinden hoe hoog de filter is, kun je dat eens voor me opmeten?
En hoe maak je hem schoon? Gewoon uitspoelen? Hoe vaak?

Ik heb deze ook nu een week, bevalt prima. super stil, je hoort alleen de belletjes.
Heb hem ook gekocht op tip van John haha

M.M.aqua.40 zei:
jessicapilon zei:
Ik heb deze ook nu een week, bevalt prima. super stil, je hoort alleen de belletjes.
Heb hem ook gekocht op tip van John haha

In hoeveel liter gebruik jij hem? En met hoeveel sponzen?

Ik heb hem in de 30 liter en M.M. in ik dacht een bak van 40 liter. Ik heb zelf de fijne spons erop gedaan. Je krijgt er 2 bij namelijk.
Ik heb het slangetje voor de luchtbelletjes niet aangesloten omdat ik hier een oxidator gebruik bij de garnalen.
Hij draait hier nu 2 weken dus ik heb hem nog niet schoongemaakt.
Eigenlijk werkt hij net zo als een sponsfilter op een zuurstofpompje.

Mir81 zei:
In hoeveel liter gebruik jij hem? En met hoeveel sponzen?
Ja wat John zegt en hij kan gebruikt worden tot 120 liter. En je kan hem uitbreiden naar 2 filtersponzen

Als je op de link klikt van john, heb je ook een filmpje op die pagina staan. Misschien wel leuk om even te bekijken.

Kun je die uitbreiden Mike? Ik wist dat nog niet. Jessica zegt net dat ze dit wel wist maar dan moet je wel wat knutselen eigenlijk.

Als ik het filmpje moet geloven wel en een forum lid hier had dat ook volgensmij. Maar dan moet je wel wat meer onderdelen aanschaffen .

jessicapilon zei:
Hij draait hier nu 2 weken dus ik heb hem nog niet schoongemaakt.
Eigenlijk werkt hij net zo als een sponsfilter op een zuurstofpompje.
En hoe is dat...? Haha, ik spoel de binnenkant van de Dennerle een paar keer schoon en na 2-3 maand stop ik er een nieuwe in.

Verder nog mensen met garnalenbakken?

Ik gebruik hier de gewone filtersponzen. En in twee bakken de eheim pickup binnenfilter.

Hier doe ik dan wel een pantykous omheen, maar dan is ie geheel garnalen proof en ze zijn ook geschikt voor de wat ruimere bakken.

Ik gebruik momenteel alleen luchtaangedreven sponsfilters.

De filter draait nu bijna 5 weken en ik ben er tevreden over. Ik kan zien dat er vuil in komt te zitten aan de kleur van de sponzen.
De waarden zijn prima en morgen komen dan ook de Yellow King Kong garnalen als het goed is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan