Wat is er nieuw

welke filter voor 60L?

ray_05

Active member
Lid geworden
5 januari 2015
Ik hoop dat iemand kan mij advies geven want als ik lees over binnen filters, ben ik aan het einde van de artikel met een grote vraagteken boven mijn hoofd. (nieuwbie, geen ervaring, enz)

60L zoet warm water aquarium vol vissen die wij hebben geadopteerd kwam met thermostaat en superfish aquaflow 100.

ik merk dat de superfish aquaflow 100 niet zijn werk optimal doet voor een 60L bak met bijna 40 vissen. en wij maken het wel schoon elke dag! wij voeren niet te veel, maar wel een paar keer tijdens de dag (eten binnen 3 seconden echt weg -- of voeren wij ze nu te weining?!?!? ). heb net een aquarium stofzuiger gekocht, een paar keer nu gebruikt maar omdat wij hebben de oude water helemaal vervangt, wacht ik nu voor mijn bestelling van een soort snel start bacteria voor de water (dennerle biactive).

ik zit nu te denken over een nieuwe filter te kopen. ik lees goede ervaringen van mensen die eheim aqualball hebben, en ook hagen u serie.

vraag is...voor een vol bak, moet ik een filter bestemd voor hoger dan 60L kopen (volgende maat filter dus), in plaats dan voor -tot 60L? ik vind de eheim aquaball interessant, maar ik twijfelt of ik voor de aquaball 60 of de volgende maat aquaball 130 zullen kiezen. of maakt het niet zoveel uit, zolang natuurlijk dat het niet een filter is voor een 300L bak waar de vissen zijn in gevaar om uitgeblazen worden van de aquarium... Graag jullie advies. 😀

Een aquabal 60 is op zich prima maar zou eerst ook ff het bestand aanpakken want is geen filter ter wereld die de problemen kan voorkomen die het waarschijnlijk gaat opleveren.

Ik heb zelf Eheim 2211 Classic op mijn 60L bak hangen, deze doet het echt geweldig.
Scheelt weer ruimte in je bak aangezien die interne filtertjes toch wat ruimte innemen 🙂

Enigste nadeel is dat je er wat filtermedia moet bijkopen er zit maar 1 filterwatte mat bij en een medium grove filtermat. Ik kwam overigens al ver met een potje Prorax 🙂

Ik heb op een 60cm een 2211 en dat is prima hoor.
Zwaarder hoeft ook weer niet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan