Wat is er nieuw

Welke filter?

Soof8

Member
Lid geworden
16 juni 2024
Leeftijd
20
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om een 70 liter speciaal aquarium te maken voor 3 dwergkogelvissen. Ik twijfel alleen nog over welke externe filter ik voor deze bak wil gebruiken. Het aquarium komt in mijn slaapkamer, dus het belangrijkste is dat de filter stil is. Ik heb gelezen dat dwergkogelvissen nogal van schoon water houden en daarom heb ik een goede filter nodig. Zelf zat ik te denken aan een JBL 402 of een Eheim 150. Heeft iemand ervaring met deze filters? Kun je ze aanraden? Is een filter met een debiet van 450 liter per uur voldoende?

Ik hoor het graag!

De Eheim 150 is een mooi stil filtertje. Wel af en toe het rotortje en magneetje schoonmaken. Dit kan je meenemen in filteronderhoud. Een filter met een bruto debiet van 450 ltr is prima. In de praktijk kan je er ongeveer 100 ltr afhalen. Netto zal een dergelijk filter op 350 ltr per uur hangen.

Hou wel in gedachten dat voor het gemak bij de Eheim 2 dubbele kranen nodig zijn bij onderhoud. En dat zijn met 2 verschillende slangmaten voor de aanvoer en terugvoer.

Een JBL is compleet geleverd met ingebouwde kraantjes.

De 150 experience heeft die kranen al standaard, toch?

Is in mijn ervaring iig muisstil.

Eheim 150 heeft dezelfde slangmaat voor in en uit.

Ik ging uit van de Eheim classic 150 maar misschien kan @Soof8 dit wat verduidelijken. 🙂

Edit.
Ik zie idd na controle dat het verschil zit in pompvermogen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan