Wat is er nieuw

welke filter?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Peggy Sue
  • Startdatum Startdatum
P

Peggy Sue

Guest
Ik wil op viadierenwinkel een klein aquarium bestellen voor garnalen en ik wil daar graag een filter in doen, maar de zwakste filter die ze daar hebben is 80-100 liter per uur, en de bak is ongeveer 12 liter. Is dat te sterk?

Dat vindt ik behoorlijk wat. Maar er zijn nogal wat interne filtertjes op de markt.

Je kunt natuurlijk ook nog altijd zelf een HMF-je bouwen

Ik neem aan dat je deze bedoeld? https://www.viadierenwinkel.nl/vissen/aquarium/europet-binnenfilter-aquafilter-80-80-100-l-h
Zegt me niets, zou zelf de gok niet durven nemen.
Voornamelijk afhankelijk van je budget zou je kunnen gaan voor een Dennerle hoekfilter , maar ook dit.. Europet BOB
Anderen kiezen voor dit.. Aquaflow 100

Bij die laatste zul je met bv. een pantykous de instroom moeten afschermen om te voorkomen dat garnalen-jongbroed wordt aangezogen.

Zelf heb ik op garnalenbakjes alleen maar luchtaangedreven sponsfilters, is veilig voor de garnalen en nagenoeg onderhoudsvrij.
Een HMF ( Hamburger Matten Filter ) zoals Maurice die noemde is ook een mooie optie maar vereist even wat knutselwerk.

Zelf vind ik de sponsfilters, meestal met twee sponzen, erg fijn werken.
Heb ook bakjes met een binnenfiltertje, maar daar moet idd een panty omheen. En het schoonmaken is iets lastiger dan een sponsfilter.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan