Welke filter?


Y

Yorick!

Guest
Weet iemand misschien welke filter dit is ik vond het een mooie filter voor mischien in mijn aquarium. En weet iemand of het ook veel kabaal maakt?

IMG_0649.JPG
 
Als ik me niet vergis is dit een binnenfilter dat standaard in een Juwel Aquarium zit.
 
Ja dat is de standaard binnenfilter en die zijn vrij geruisloos maar toch zou ik zelf voor een buitenfilter gaan.
 
Ok dankjewelzou ik ook doen maar ivm mijn ouders mag het niet voor die filter is ook bekleding voor achterwand heeft iemand daar ervaring mee??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gewoon en stuk achterwand wat over was zelf op maat gemaakt en tegen het filterhuis geplakt.
 
Ok dankjewelzou ik ook doen maar ivm mijn ouders mag het niet voor die filter is ook bekleding voor achterwand heeft iemand daar ervaring mee??

Waarom mag het niet van je ouders? Iedereen heeft zo'n ding en bestaan al 10 tallen jaren externe filters. Als ze niet goed waren werden ze niet verkocht :).
 
Ik weet niet hoe groot het aquarium van Yorick wordt. Maar als dit een 100 liter bak is. Dan is er eigenlijk niet zo veel tegen een intern juwel filter. En als je dat sponzen verhaal een beetje aanpast. Door zeker een bakje cirax te kopen, ipv een spons. Dan zijn ze biologisch ook nog eens goed.
Ik kan me voorstellen dat het een veiliger gevoel geeft, voor zijn ouders. Deze willen vast ook zien hoe eea gaat verlopen.

Juwel verkoopt kant en klare achterwanden voor de interne filters. Als je een juwel bak koopt. Dan hebben ze een complete set.
 
Het is wel zo dat die interne Juwel filters via Marktplaats vaak (goedkoop) aangeboden worden door mensen overgingen naar een extern filter.
 
Ik heb een 60l aquarium 60x40 en ik mag dat inderdaad niet vanwege lek dat dat veel grotere kans is. Is deze filter niet te groot of te sterk voor mijn aquarium?
 
Hij is vrij groot maar ik ben er erg tevreden over. Grootste voordeel vind ik dat de verwarming erbij in zit en dat hij ook vrij geruisloos is. De afmetingen van mijn bioflow 3.0(600l/h) zijn ongeveer 15x10x40cm. Als je de Juwel aquariums hebt waar deze filters al inzitten moet je vaak de achterwand wat aanpassen aangezien de uitstroom pijp vrij achterin zit, aangezien jij hem later wil plaatsen heb je dat problem niet. Als bekleding voor het filter heb ik de achterwand wie ik over had gebruikt. Je kan ook een set op maat gemaakte bekleding kopen van Juwel.
 
Beste alle,
Ik weet niet of ik een nieuwe thread moet openen, maar ik zou ook geinterreseerd zijn in jullie visie over welke filter te gebruiken in mijn geval.
Ik ga nog een bak van ongeveer 200l maken, met het water gedeelte 70x70x50 en een kunstboom in het midden.
In dezelfde bestaande bak heb ik een Eheim 2213 (3l volume en 440 l/h) en doordat de output bij het glas op de bodem ligt met de gaten naar boven is de stroming beperkt.
Ik wil een buitenfilter houden en ben tevreden over Eheim.
Ik twijfel nu echter om een Eheim eXperience 350 (4.9l en 1050 l/h) te nemen of gewoon wederom een Classic 250 te nemen.
Hebben jullie suggesties?
Ralf
 
Ligt eraan welk visbestand je erin wil gaan doen hoe meer vissen hoe groter de filtercapaciteit je wilt. Ik zou toch wel minimaal 3x de bak inhoud per uur willen filteren dus zou voor de 350 gaan. Houd ook in je achterhoofd dat de beloofde capaciteit vaak niet gehaald wordt doordat je filter sponzen vervuild gaan raken.
 
Hi Roy, de bedoeling is een soort grote nano bak te maken met riet en hoofdzakelijk garnalen (uiteindelijk Sulawsi garnalen) en daarnaast wat kleine visjes. Dus die biologische lading zal wel meevallen, maar een wat grotere filter kan geen kwaad (zolang niet alle garnalen worden opgezogen). Dank voor de tip m.b.t. de filter turnover, daar had ik nog niet over nagedacht. Ik denk dat ik voor de 350 ga. Ralf
 
Zou ik wel doen de 350. Uitstroom smoren is makkelijker dan er achter komen dat de capaciteit niet hoog genoeg is van de 250.
 

Terug
Bovenaan