Welke filtermateriaal tegen Silicaten?


Vyruss

Member
Lid geworden
17 februari 2023
Berichten
10
Leeftijd
51
:) Beste mensen
Graag had ik geweten welk filtermateriaal ik extra in mijn biomaster 600 kan stoppen die silicaten uit mijn water filtert?
 
Maar waarom zou je dat willen want in leidingwater zit altijd wel wat silicaten. Dat kan opzich geen kwaad.
 

Deze is er ook en of die ook fosfaat bindt dat weet ik niet zeker maar hou er rekening mee van wel.
 
Maar waarom zou je dat willen want in leidingwater zit altijd wel wat silicaten. Dat kan opzich geen kwaad.
Vaak kan het ook geen kwaad.
Maar met de hoeveelheid informatie die hierover te vinden is op het forum verwacht ik dat TS dit allemaal al heeft uitgezocht en tot de conclusie kwam dat het in dit specifieke geval wel kwaad kan
 
Het kan pas kwaad als je bruinalg hebt want dat voedt zich ermee maar silicaat zelf veroorzaakt geen bruinalg. Bruinslag krijg je door teveel organische belasting.
 
Je leest wel vaker dat men sirenes hoort loeien met silicaat in het water maar zover ik weet hebben we dat allemaal wel in het kraanwater. Daarom gebruik ik ook een DI harsfilter op de zeewaterbak.
 
Ik heb vorig jaar de grote JBL testset voor mijn. Verjaardag gekregen. Dan ga je natuurlijk al die testjes eens uitproberen. Silicaat kleurde zo donker. Ver buiten de kaart. Dus in het boekje gelezen wat de richtwaarde is. Dat zat ik natuurlijk ruim overheen. Maar ik dacht, die bak staat er al maanden zonder problemen, dus het zal wel loslopen. Dat was ook meteen de laatste keer dat ik die test gedaan heb. 🙂
 

Terug
Bovenaan