Wat is er nieuw

welke filterpomp bij honinggourami

• Onderwerp starter Onderwerp starter keddilien
  • Startdatum Startdatum
K

keddilien

Guest
Ik wil terzijnertijd honinggourami's in een 60 cm bak houden maar welk filter is dan het beste ivm met het feit dat ze niet van al te sterke stroming houden.

Ik heb de Aquaflow 100 en die kun je regelen en wat naar het raam richten. Werkt in beide bakken met deze vis prima hoor.

Als je een kweekbakje wil inrichten voor deze visjes is het best om met een luchtfilter te werken. Als je ze gewoon wil houden in een 60l, eventueel in het gezelschap van andere visjes is een filter van +-100l/h goed, richt deze dan inderdaad zo dat er plekken ontstaan waar geen of minder stroming is. Deze plek zullen de vissen kiezen als rustplek. Drijfplanten zijn ook een must bij het houden van deze visjes. Niet enkel voor het schuimnest, maar ook als schuilplek voor de vrouwtjes. Denk aan pistia, riccia, sumatravaren, ...

Drijfplanten zijn zeker van belang ja. Ik moet zeggen dat ze behoorlijk actief zijn en niet tot nauwelijks rusten. Heel ander gedrag dan bijvoorbeeld menig betta.

Oke bedankt alvast.

Drijfplantjes vind ik ook erg leuk om te zien.

Hou ze ook zeker niet te warm, doorgaans is 22� meer dan genoeg, met een warmere (24-26) periode gedurende enkele maanden in de zomer.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan