Wat is er nieuw

welke garnaal erbij?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jenee98
  • Startdatum Startdatum
J

jenee98

Guest
beste mensen

ik heb ff een vraag over mijn aqua 40 word bewoond door 1 betta en 6 mandarijn garnalen (zouden volgens de verkoper goed kweken) dus ik maand of 2 geleden die garnalen erin nog nooit een zwangere gespot en ja ik zie ze allemaal en ze zijn volwassen.
ben ik op gaan zoeken over de kweek blijkt dat deze beestjes alleen op brakwater kunnen kweken en dat ze geen eitjes hebben maar larfjes.
vind het een beetje saai met 6 garnalen en wil er dus meer bij die wel kweken en niet op ph verlagende bodem enz hoeven.
maar op andere site's staat dat ze met bijv red rilli kruizen hoe kan dit dan als mandarijn larfjes werpt en rilli eitjes dan kunnen ze toch niet kruizen lijkt mij?
wie kan mij hierbij helpen? en een leuk garnaaltje aanraden.

groeten jeffrey

Er zijn 2 verschillende soorten oranje dwerggarnalen,een soort die idd enkel op brakwater kan voortplanten Caridina thambipillaii (Mandarijngarnaal) en een oranje variant van de gewone vuurgarnaal Neocaridina davidi Orange..

Dus als je de eerste soort hebt maakt het verder niet uit welke garnalen je neemt ivm kruisen.
Om je iets aan te raden is heel moeilijk want je moet er zelf naar kijken natuurlijk 😉

Mandarijn garnalen? Zijn dat 'gewoon' sakura orange garnalen, een kleurvariant op vuurtjes?
Die zijn echt geen brak water nodig om te kweken.

Wat niet echt mee helpt is dat er een Betta in hetzelfde (vrij kleine) aquarium rondzwemt. Een Betta eet garnalen als het de kans krijgt - zeker kleintjes - en zeker als er geen kans (ruimte) is om de Betta te ontvluchten. Daarnaast dienen garnalen op zijn minst met 10 stuks bij elkaar gehouden te worden.

Met betrekking tot het kruizen: ik zou niet een tweede soort introduceren in je aquarium, maar eerder de huidige kleur uitbreiden.
Als je garnalen zoals de geeltjes (citroengarnaal), vuurtjes (cherry, sakura, etc) regenboog, blue fairy, sakura orange (mandarijn?) bij elkaar zet, gaan ze zich niets aantrekken van kleuren onderling. Een rood mannetje kan dan met een geel vrouwtje gaan. Dit geeft geen oranje baby-garnaaltjes, maar bruin, transparant, etc. De wat saaiere wildkleuren.

ow ik wacht nog even af of er nog meer mensen reageren ik heb er nu al wel een zo'n lelijke kruising tussen lopen haha je ziet hem niet eens als je door de bak kijkt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan