Welke garnaal is dit?


Tessa96

New member
Lid geworden
10 april 2023
Berichten
3
Leeftijd
27
Hoi!
We hebben een aquarium met een bonte mix van garnalen (blauw, rood, zwart, doorzichtig, etc). Laatst zag ik opeens een paar garnalen met een lichtbruine streep op hun rug. Ik kan hierover online niks vinden.

Weet iemand of dit een aparte soort garnaal is? Of gebeurt dit als de garnaal oud wordt (alleen enkele grote exemplaren hebben dit), of omdat verschillende kleuren garnalen zich samen voortplanten?

Ik ben benieuwd, hopelijk kan iemand me meer vertellen.
 

Bijlagen

  • 20230415_121920.jpg
    20230415_121920.jpg
    91.9 KB · Weergaven: 64
Volgens mij is dit de neocardina ik heb deze kleur ook lopen
 
Als de garnaal verders groen is, is het een gold jade neocaridina en die heb ik een tijd ook gekweekt ๐Ÿ˜. Best kostbaar in mijn kweek tijd en Zulke leuke beestjes.
 
Als de garnaal verders groen is, is het een gold jade neocaridina en die heb ik een tijd ook gekweekt ๐Ÿ˜. Best kostbaar in mijn kweek tijd en Zulke leuke beestjes.
Rood...? Niet groen.. ik ben kleurenblind maar dit is toch echt rood ๐Ÿ™ˆ edit: nou ben ik zelf niet meer zeker .. is dit groen? ๐Ÿ˜†
 
Komt deze kleur juist niet omdat meerdere kleuren met elkaar kruisen? Op een gegeven moment kweek je dan een โ€œwildโ€ kleur. :)
 
Haha nieuwe challenge; welke kleur zie jij. Idd een mengelmoesje maar toch een super leuke kleur. En ze groen met gele streep waren echt vreselijk populair een paar jaar geleden ๐Ÿ˜‚
 
Haha nieuwe challenge; welke kleur zie jij. Idd een mengelmoesje maar toch een super leuke kleur. En ze groen met gele streep waren echt vreselijk populair een paar jaar geleden ๐Ÿ˜‚
Daar hebben we een app voor, heb uit de foto 3 kleuren gekozen. ๐Ÿ˜„ Zit over het algemeen meer rood dan groen in maar er zitten ook zeker groene plekken met minder rood!
 

Bijlagen

  • IMG_20230415_194137.jpg
    IMG_20230415_194137.jpg
    104.5 KB · Weergaven: 44
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ ik zie echt geen rood! Zal ff mโ€™n jamglazen poetsen
 
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ ik zie echt geen rood! Zal ff mโ€™n jamglazen poetsen
Ag je kan er niet om heen, de kleurslag van deze garnaal is roest-muslie oranje! Zoals mn app zegt teminste๐Ÿ˜ beetje groen van het wilde eend er tussen (mallard) ๐ŸคŒ nogmaals ik ben kleurenblind voor mij is deze hele garnaal rood. Maar toen ik wat kleuren out of concept zag herkende ik ze weer wel als groen ๐Ÿ˜‹ stoplichten zijn en hell soms ๐Ÿ˜‚

Ja nu zie ik ook groene garnalen. Nu ga ik echt aan mezelf twijfelen ๐Ÿ˜ฎโ€๐Ÿ’จ
 
Laatst bewerkt:
๐Ÿ˜‚ dat, of we kijken op de zaterdagavond iets te diep in het glasgarnaaltje. Liet het net aan een vriendin zien en die zei bruin. Dus nu weet ik het helemaal niet meer ๐Ÿฆ
 
Vrouwen hebben over het algemeen een superieur zicht in vergelijking met mannen door het gebrek aan het y hormoon dus ik geloof het wel ๐Ÿ˜„ ik zag het woordje bruin ook verdacht veel voorbij komen in die app. Wat wij als groen en rood zien is dus eigenlijk bruin. Goed om te weten! Zal voortaan oversteken bij het stoplicht als hij van bruin naar bruin springt ๐Ÿ˜†
 

Terug
Bovenaan