Wat is er nieuw

Welke garnaal kan bij guppy's en neon tetra's

• Onderwerp starter Onderwerp starter Stefke.
  • Startdatum Startdatum
S

Stefke.

Guest
Hallo iedereen.
Ik heb een vraag over welke garnaal die bij guppy's en neon tetra's kan.
In de aquarium winkel zijden ze dat er geen enkel bij kan.
Ik heb een aquarium van 60x30x30.
Met veel schuilmogelijkheden, en veel planten.
Heb er.
23x neon tetra's
15 guppy's, 3 volwassen jongens en 5 volwassen meisjes. 7 baby's.
2 Indische algeneters.
Nu de vraag welke garnaal kan er bij ????.
GRZ stef

Er zitten al erg veel visjes in je bak dus het beste is om er helemaal niks bij te zetten en zeker geen garnalen als het de bedoeling is om plezier van ze te hebben.
De garnalen zullen geen prettig leven hebben zo en doe je niemand een plezier mee den ik 😉

Er zitten veel te veel vissen in je bak, 10 neon tetra's is echt de max. Van de guppen zal je er binnenkort honderd hebben en welke indische algeneter heb je?

Dat wist ik al dat ik teveel vissen heb.
Mijn guppy's hebben al veel kleintjes gehad ik doe ze toch altijd weg wel altijd 1 die ik blijf houden.
En deze Indische algeneters heb ik.
9meIYIazvmsF98On7V91XzUEfTVNqCgc.jpeg

Zou vuurgarnalen goed zijn.
Heb veel planten en 5 holen.
En als ik achter mijn garnalen ga, ga ik ook Javaans kopen.
Zou dan toch kunnen ???

Hoi,
Wel leuke Indische algeneters. Ik denk dat je er misschien voor moet kiezen niets extra's te doen. ik weet dat het heel leuk is, ben zelf fan van garnalen, maar het wordt wel een beetje veel. Ter vergelijking: ik heb een iets grotere bak dan dat jij hebt (40cm hoog en iets breder) maar ik had 10 kardinaaltetra's, een koppeltje honinggoerami's en wat garnalen. Je guppen blijven wel paren, dat is inderdaad zo, daar komen veel kleintjes uit 😉 maar vooral je neontetra's zijn er best veel voor in een relatief klein aquarium.

Vuurgarnalen heb ik nu zelf ook al een tijdje en zijn erg leuk, maar ik ben bang dat ze met zoveel vissen zich niet op hun gemak gaan voelen dus dat je ze eigenlijk helemaal niet ziet. Dan zullen ze zich alleen maar schuilhouden omdat er teveel bedreiging is.

Mijn mening: nu niets toevoegen, minder neontetra's (inderdaad maximaal 10, maar in combi met de guppen zou het niet eens erg zijn om te kiezen voor �f guppen �f neontetra's, dus niet beide) en daarna weer verder te gaan kijken. Je vissen zullen het niet leuk vinden op deze manier, je garnalen ook niet en als je je garnalen niet ziet, is het ook niet leuk.

Groetjes!

Kan prima,vissen waarderen altijd wel een maaltje levend voer! 😉

Oke.
Als ik die guppy's weg doet is al veel minder.
Of moeten ook neon tetra weg ??.

Ik kan me met zo'n bestand niet voorstellen dat je naar je bakje kijkt en dan denkt,wow echt mooi zo!
Moet toch wel een ontzettende drukke chaos zijn? 😉

Daar durf ik geen uitspraak over te doen, aangezien ik iets te weinig weet van die algeneters enzo. Dus dat laat ik eventjes aan anderen over. 😉

Heb je eventueel wel een plekje waar je guppy's heen zouden kunnen?

Eerlijk gezegt. Mijn neon tetra's zwemmen mooi samen heen en weer, guppy's wil ik zeker weg. Maar weet niet waar. Mijn zus heeft een 40x20x20 en daar zitten 30 kleintjes veel te veel 😉.
@vissenilona nee weet niet waar 🙁.

Ja, dat is inderdaad veel te veel. Maar mocht je er uit zijn, is het misschien een idee om hier te informeren of iemand nog een plekje voor ze heeft of anders ergens anders op internet rond te zoeken. Je kunt soms beter ietsjes langer zoeken naar een goede plek, dan te snel kiezen 🙂

VissenIlona zei:
Ja, dat is inderdaad veel te veel. Maar mocht je er uit zijn, is het misschien een idee om hier te informeren of iemand nog een plekje voor ze heeft of anders ergens anders op internet rond te zoeken. Je kunt soms beter ietsjes langer zoeken naar een goede plek, dan te snel kiezen 🙂
De meeste van jullie wonen in Nederland ik in belgie.
Ik kan ze ook dood doen maar dat wil ik niet xs.

En als ik veel beplanting heb, zoals naaldgras, Java mos en andere

Je vraag was van het begin duidelijk hoor 😉 er zwemt in verhouding enorm veel vis in je bakje dus krijg je als advies om het niet te doen, maar is advies en geen verbod natuurlijk.
Is aan jou om ermee te doen wat je wil natuurlijk en zolang er nog zoveel bewoners zwemmen krijg je hetzelfde advies al verander je nog zoveel aan de inrichting zelf ipv bestand.

Oke, dan ga ik nadenken of ik die guppy's weg gaan doen of niet.
Toch bedankt voor het advies

Hoeveel vissen moeten +- weg als ik garnalen wil.
De guppy's gaan al zeker weg.

Sowieso niet doodmaken, dat is super zielig. Het zijn wel dieren die recht hebben op een goed leven. Maar volgens mij zijn er hier ook wel mensen uit Belgi� en anders zijn er ook fora die eindigen op .be en ik neem aan dat daar ook wel wat meer mensen uit Belgie lid zijn en waar je misschien een oproepje kunt plaatsen 🙂

Mijn guppys zijn verkocht er zitten nu 5 volwassene mannetjes guppys 23 neon tetras, 2 siamese algeneters en 5 koperzalmen.
Zou het er nu in kunnen passen die garnalen of niet.
Ik zal veel javamos genruiken en naaldgras heb ik al.
Moet alleen plantenvoeding gebruiken welk is hier voor het best.
Grz stef'

Heb je de guppen omgeruild voor koperzalmen dan?

Nee die had ik al

Stefke. zei:
Dat wist ik al dat ik teveel vissen heb.
Mijn guppy's hebben al veel kleintjes gehad ik doe ze toch altijd weg wel altijd 1 die ik blijf houden.
En deze Indische algeneters heb ik.
QKwS24blPxGeD02EMm9XgS4lNMW9jVzU.jpeg

Maak eens een foto van je Hele bak.

Zit de hele tijd op mijn ipad, dus weet niet hoe ik dat dan moet verkleinen

edit: ga me hier buiten houden...

anderen kunnen je vast beter helpen.

suc6

Eerste stap is al gezet of niet die guppys zijn weg maar dat is niet genoeg?????
Dus wat moet er nog weg ????

Als je de berichten eens goed terugleest zie je dat je bestand nog verre van ideaal is.
Nu zijn je guppen weg maar blijft in verhouding allemaal hetzelfde ivm de koperzalmen die je in je eerste bericht vergeten was te vermelden.
Probeer een groep vuurgarnalen en kijk waar het schip strand en zien we over een maand wel weer een bericht van je verschijnen 😉

Oke, zal ik proberen hopelijk lukt.
Alvast iedereen bedankt voor de tips

Seabait zei:
Probeer een groep vuurgarnalen en kijk waar het schip strand en zien we over een maand wel weer een bericht van je verschijnen 😉
Volgens mij komt je sarcasme niet �cht over 🙄

Was dit keer ook geen sarcasme hoor.

Die algeneters maken elkaar af als ze groter worden. Ze zitten ook heel klein behuisd nu. 15 cm. kunnen ze met gemak halen en als ze te klein zitten kunnen ze erg agressief worden.

Gekocht zitten nu 45 minuten in en de vissen laten ze met rust 🙂

Dat is alvast mooi,ff afwachten of ze de nacht doorkomen.

Hopelijk wel, heb een groot pluk javamos gekocht en 1 plant waar ze kunnen verschuilen 🙂

Pas op met nieuwe planten en garnalen,weet je de naam van het plantje? sommige planten zijn bewerkt met slakkengif en daar gaan de garnalen door dood.

Je moet ongeveer voor iedere liter water zo n 1 cm vis rekenen als max. Dus dat is rond de 55 cm aan vis.
Daar zit je dan al boven met al die tetra s.
Dus je kan zo heel simpel zelf even bekijken wat je wil houden.
Ik heb die algeneter ook in een 80 cm ooit eens gehad en als ze wat groter worden dan heb je een vrij dominante en vaak agressieve vis in je bak die ik echt niet bij garnalen zou doen.
Dat wordt alleen maar gestress waardoor de garnalen denk ik het loodje gaan leggen.
Dus ik zou die algeneters echt weg doen hoor. Dan kun je met pijn en moeite de tetra s behouden al is dat ook al teveel eigenlijk.
Hou er ook rekening mee dat er straks geen jonge garnaal gaat overleven in je bak. Al heb je wat mos erin, het bestand is zo groot dat ik denk dat ze toch allemaal ten prooi gaan vallen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan