Welke garnaal kan bij guppy's en neon tetra's


Stefke. zei:

Direct eruit halen en een aantal dagen in een emmer doen en dagelijks het water wisselen zodat het gif eraf gaat. Dit kan anders ook de garnalen hun dood worden als je pech hebt.
 
jessicapilon zei:
Stefke. zei:

Direct eruit halen en een aantal dagen in een emmer doen en dagelijks het water wisselen zodat het gif eraf gaat. Dit kan anders ook de garnalen hun dood worden als je pech hebt.
Oke danku voor de info
 
1 dag verder, geen dode :).
De garnalen eten rustig verder en verstoppen hun soms ;).
De vissen laten ze met rust gelukkig maar.
Ik had er 5 gekocht maar ik zag daarjuist dat ik er 6 heb 1 kleintje die ook nog in leven is :)
 
Danku, als het zo verder loopt, ga ik binnen 1 maand weer 5 kopen ;)
 
Stefke,
Waarom doe je weinig met de adviezen die anderen je al gegeven hebben? Je bak is vol. Te vol zelfs. Als je er alleen maar dieren bij gaat zetten, wordt dat alleen maar een groter probleem. Deel van deze hobby is ook dat je keuzes maakt, juist ook als die keuzes niet altijd leuk zijn. Je kunt niet altijd alles hebben. Je hebt nog altijd te maken met levende dieren waar je, als je het mij vraagt, goed voor moet zorgen.

Er kunnen dus twee dingen aan de hand zijn hier: ofwel je hebt een te kleine bak, ofwel je hebt teveel dieren. Je kunt je bak misschien vervangen door een grotere, of een tweede bak erbij plaatsen. Gaat dat niet, zorg dan toch minstens dat het aantal dieren kleiner wordt. Zoals hierboven al gezegd: reken op ongeveer 1 centimeter vis per liter water in je bak. Garnalen tellen niet helemaal op dezelfde manier mee, maar het zijn wel gevoelige dieren. Als je er voorzichtig mee bent, heb je er veel meer plezier van dan wanneer ze overbevolkt en bang in een hoekje zitten.
 
Weet ik, daarom heb ik mijn guppys als weg gedaan, waarschijnelijk gaan mijn koperzalmen ook weg.
Dan heb ik nog 2 siamese algeneter 1 gaat al weg, 23 neon tetras deze blijven, 5 koperzalmen die gaan weg, 5 mannetjes guppys dat zal ik nog zien.
De garnalen zwemmen en eten rustig dus ben al blij dat ze niet doet zijn. Daarom ga ik pas zien binnen 1 maand.
Grz stef
 
meer plezier van dan wanneer ze overbevolkt en bang in een hoekje zitten.??
Nou,dat doen ze hier ook niet hoor, met 100 tegelijk door de bak.
Garnalen nemen gen plaats in.
 
Haha, ik ga nog zien of ik ga kopen of ze zich zelf gaan vermedigvuldigen :)
 
Koop ze in elk geval niet te klein. Tetra's eten graag een babygarnaaltje. Vermenigvuldigen zullen ze wel, maar de jongen gaan het nooit overleven met zoveel tetra's.
 
BvdW zei:
Koop ze in elk geval niet te klein. Tetra's eten graag een babygarnaaltje. Vermenigvuldigen zullen ze wel, maar de jongen gaan het nooit overleven met zoveel tetra's.
heb heel veel mos zullen wel enkele overleven zeker
 
Alles gaat goed, gisteren spijig genoeg1 dode gevonden :(, maar 1 van mijn garnalen heeft eitjes hopelijk overleven er dan
 

Terug
Bovenaan