Welke garnaal?


FRMB

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2020
Berichten
272
Leeftijd
26
Hoi allemaal,

Ik heb ineens een garnaal in mijn aquarium zwemmen, terwijl ik er zelf geen heb toegevoegd. Wellicht als baby meegekomen via de planten van een paar weken terug? Weten jullie om wat voor soort garnaal het gaat? Let overigens niet op het zweefvuil... Had net lopen snoeien toen ik 'm tegenkwam.

WhatsApp Image 2020-08-16 at 16.22.29.jpeg


Alvast bedankt!
 
Hij lijkt een beetje een cherry garnaal, de kleuren lijken een beetje oranje/rood en volgensmij krijgen ze de rode kleur pas na mate ze groter worden(weet ik niet zeker he) maar dat denk ik
 
Hij lijkt een beetje een cherry garnaal, de kleuren lijken een beetje oranje/rood en volgensmij krijgen ze de rode kleur pas na mate ze groter worden(weet ik niet zeker he) maar dat denk ik
Dit zit al op 't formaat van een volwassen garnaal, ervan uitgaande dat het inderdaad een neocaridina is. En die krijgen al heel vroeg kleur overigens.

Ik vermoed ook een (mini) Amano.
 
Ik heb ook vuurgarnalen (neocaridina) die er zo uit zien. Soms krijg je deze kleurslagen. Deze moet ik uit selecteren, ooit.
 
🤣 echt hè, waar komt die nou weer vandaan? Ik had een mini stukje mos uit mijn grote bak in een ander bakje gedaan en heb sindsdien 6 mini vuurtjes rondhobbelen. Mos heeft echt een tijd nog in een bakje gestaan... Nja, nog een bak geïnfecteerd met garnalen dus 😅 ik zou bij de jouwe ook zeggen of een slechte rili of een bleke vuur garnaal. Het zijn overigens harde werkers maar blijft bijzonder waar ze dan ineens vandaan komen hè
 
Bedankt voor alle reacties!
Net zo vreemd als dat meneer (of mevrouw) is gekomen, is hij ook weer verdwenen. :ROFLMAO:
 

Terug
Bovenaan