Wat is er nieuw

Welke garnalen kunnen bij cr's?

• Onderwerp starter Onderwerp starter joshua vis
  • Startdatum Startdatum
J

joshua vis

Guest
Hallo,

Ik heb sinds iets meer dan 1 maand CR garnalen in me 20l aquarium zitten heb er veel plezier mee en ze doen het goed. 🙂
Nu ben ik op zoek naar iets waarmee ik me aquarium kan uitbreiden,
ik heb begrepen dat een 20l bakje te klein is om vissen inte houden.
Dus ben nu opzoek naar een nieuw sorrt garnaal.
Ik heb al het kruisschema door gekeken en heb gezien dat citroen garnalen of blue velvets erbij kunnen. Wil het nog wel ff na vragen voor de zekerheid 😉.
Heeft iemand mischien nog een ander leuk soort garnaal garnaal die erbij zou kunnen?
En hoeveel moet ik er dan van nemen? (ik heb nu 10 CRs)
Zo niet twijfel ik tussen blue velvets en citroentjes is er eentje mee geschikt voor bij de CRs?

Alvast bedankt.
-Joshua

Als je een garnaal uit de Davidi familie zou nemen zoals bv de Citroen dan moet je er rekening mee houden dat die sneller kweken en de cr onder de voet kunnen lopen.
De blue Velvet zegt me zo niets. de Rode Sakura is ook mooi maar dat is ook een Davidi.
Waarom maak je de groep cr s niet gewoon groter in plaats van een soort erbij te zetten??
Daar kunnen prima 30 of 40 in om mee te starten hoor.
Als je gaat bijzetten dan loop je een risico op kruisbesmetting. mooiste zou zijn als je cr s zou bijplaatsen uit dezelfde groep als de 10 die je nu al hebt.

Je kunt er ook Crystal Black's bijzetten.. brengt meteen wat variatie in het visuele.. al zal in de loop der generaties het zwarte gaan overheersen.. duurt vele jaren..
Met het samenvoegen wordt door garnalenhouders veelal gebruikt gemaakt van JBL Furanol (2), dan heb je geen problemen met kruisbesmetting.

Ja de Cb kan natuurlijk ook, maar zoals Mark al zegt zullen die wel kruisen.
Het is misschien wel mooi om beide kleuren in 1 bakje te hebben.

Persoonlijk vind ik de zwarte variant mooier.. zeker op een Akadama bodem komt de zwarte tekening veel mooier uit.
Ben ook net begonnen met 10 red's en 2 black's, de 2 zwarte zijn het leukst 😉

Ik heb net weer de rode op een zwarte bodem.
Smaken verschillen zoals je ziet 😀 😉.

jessicapilon zei:
Ik heb net weer de rode op een zwarte bodem.
Smaken verschillen zoals je ziet 😀 😉.

Lijkt me ook mooi.. alleen aangezien die Akadama wat roodachtig is, vallen de rooie rakkers een beetje weg 😉

Ik heb tog voor de CB gekozen Leuke comibinatie!
Ik heb ze pas besteld bij corine shrimps en ze zijn als aan gekomen bedankt voor het advies!

Ik ben ook benieuwd hoe het zal bevallen hoor. Beide zijn erg mooi vind i zelf dus.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan