Wat is er nieuw

Welke garnalen met vuurgarnalen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Displaynaam
  • Startdatum Startdatum
D

Displaynaam

Guest
Beste forumleden,

Ik had diverse topics op deze forum gelezen met gelijkwaardige vragen. Maar nog steeds is niet alles voor mij duidelijk.

Ik heb 2maanden terug in mijn aquarium 30vuurgarnalen gegooid(niet letterlijk). Deze waren erg jong, en al zie ik nog geen jonge garnalen, zie ik wel dat ze allemaal een stuk groter zijn geworden. Plus mijn 70liter aquarium is zwaar beplant dus zou kunnen dat er op de achtergrond al jonge te vinden zijn.

Ik zat te denken om in de nabije toekomst tijgergarnaal of de bijengarnaal er bij te doen. Maar tot nu toe vind ik alleen antwoorden wat meer vragen oplevert.

Tijgergarnalen/bijengarnalen kunnen erbij maar kweken langzamer begrijp niet waarom dit wat uitmaakt. Ik lees steeds weggeconcurreerd worden ze. Maar waarom? Gaan ze vechten?

Overig lees ik dat behalve dat de tijgergarnalen/bijengarnalen langzamer kweken dat het vrij makkelijke garnalen zijn om te kweken, waarom zijn ze dan zo prijzig?

Als van 1 soort er zeg maar overbevolking komt dan zal de andere soort zich vaak niet meer voortplanten. Daarnaast wordt het vaak ook moeilijk voor ze om eten te vinden want daar "vechten" ze nog weleens om. dat zie je ook al wel bij eenzelfde soort.
Dat Vuurtjes goedkoper zijn komt denk ik dat deze door heel veel mensen gehouden worden en dus veel worden aangeboden. Dan zakken de prijzen.
Daarnaast krijgen de Vuurtjes vaker jonger waardoor ze goedkoper kunnen worden aangeboden.
Een kweker kan een garnaal die meer jongen voortbrengt in de regel goedkoper op de markt brengen vermoed ik.

Je moet ook goed opletten met een nieuwe soort dat ze niet kruisen. Als je naast de Vuurtjes nog een soort wil houden dan kun je het beste de populatie Vuurtjes goed in de hand houden en zorgen dat het aantal niet veel groter wordt dan de nieuwe soort.
Je zal dan vaker Vuurtjes moet kwijt zien te raken.

Dus aangezien mijn huidige vuurtje populatie op 30+ zit. Zou ik eigenlijk 30+ ander soort moeten hebben. Dus eigenlijk was het beste geweest om eerst te beginnen met een andere soort, en na een paar maanden kweken vuurtjes er in te gooien.

Dus eigenlijk kan ik niet 10 bijen,tijgers en andere garnalen er in gooien? Aangezien de vuurtjes populatie al 30+ is.

Opties:
1: Vuurtjes er uit, andere soort er in. Later weer vuurtjes er in.
2: 1.5xvuurtjes populatie kopen en de vuurtjes populatie in de gaten houden.

3: De aquarium splitsen? Door een soort plastic,glas tussen in de zetten.

Ja kijk je kan er 20 anderen indoen en dan gaat dat eerst wel goed denk ik.
Maar de populatie vuurtjes zal sneller gaan groeien.
Ik zou optie 2 doen of misschien nog beter een schot van plexiglas nemen of glas.Dan ben je ook af van eventueel kruisen.

Als je twee verschillende garnalen groepen bij elkaar zet moet je ook altijd waken voor kruisbesmetting. De ene groep kan namelijk resistent zijn voor een bacterie waartegen de andere groep niet resistent is met als gevolg dat er een of beide groepen doodgaan. Gelukkig bestaat er een kuur voor kruisbesmetting. Is je water wel een week lang pisgeel.

Kruisbesmetting speelt ook nog een rol.
Ik gebruikte vaak een korte kuur Furanol hiervoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan