Welke garnalen soort?


Danielle den Hollander

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2017
Berichten
490
Leeftijd
37
Locatie
Elst UT
Ik heb gisteren deze garnalen gehaald en ik vraag mij af welke soort het is. Zijn het Bloody Mary's of Red Sakura's? Ik zie het verschil niet.

Ze zijn wel super rood in ieder geval

IMG_20180711_020918.jpg


IMG_20180710_025622.jpg


IMG_20180710_005106.jpg
 
Volgens mij kun je voor deze garnaal beide benamingen gebruiken en ik noem ze de Sakura.
 
Zoals ik het begrijp zit het hem erin of de kleur in de huid of in het lichaam zit. Zie het alsof enkel de schil gekleurd is of het hele lichaam.
Maar er is veel "onduidelijkheid" of anders benoemd "marketing" aan de gang hier...


Wellicht helpt dit

upload_2018-7-11_7-52-55.png





Fire Red
upload_2018-7-11_7-53-26.png


Bloody Mary
upload_2018-7-11_7-53-43.png
 
Gezien de kleur van je eitjes, en de kleur van de schil en pootjes denk ik dat jij Red Sakura's hebt.
 
Ook Sakura s heb in gradaties en een hoge gradatie heeft meer rooddekking en rode pootjes dan een lage gradatie
Dat van het Rostrum is nieuw voor mij..
 
Is de Bloody Mary niet gewoon een hoge gradatie sakura zoals ook in mn link te zien is? Daar hebben de hoge gradaties ook rode poortjes namelijk.
 
Ik zou heel erg opletten met foto's ed van aanbieders. Meestal weten ze het zelf ook niet en plaatsen ze de verkeerde foto.
Ik stond laatst zelfs bij een hobby kweker die zijn eigen garnalen verkeerd had gelabled.
 
Daarbij is het zo dat met bepaald licht je de kleuren erg kan beïnvloeden en in de praktijk zijn ze lang niet zo mooi als op de foto.
 
Daarbij is het zo dat met bepaald licht je de kleuren erg kan beïnvloeden en in de praktijk zijn ze lang niet zo mooi als op de foto.
En als ze klein zijn zie je het ook niet goed. Pas bij volwassenen kan ik echt zien of de kleur op de schaal zit of in de huid. Heel af en toe met een halogeen zaklampje kan je het wel zien.

Ik ben nu aan het shoppen naar Blauwe varianten en kom echt van alles tegen. Ik ben een aantal kwekers afgereden en zie dat er best veel verwarring is. Op zich niet erg omdat de meeste mensen gewoon een blauwe of rode garnaal willen, maar als je echt iets specifieks zoekt dan moet je zelf je vergrootglas en lampje meenemen.

Het virus begint bij mij ook te knagen en ik zit nu al te overwegen om een 10tal kleine bakjes weg te zetten en dan zelf eens een aantal dozen te importeren.
 
Het virus begint bij mij ook te knagen en ik zit nu al te overwegen om een 10tal kleine bakjes weg te zetten en dan zelf eens een aantal dozen te importeren.
Alsof het niets is:D Jij denkt als ik het doe, doe ik het goed:)
 

Terug
Bovenaan