Welke garnalen zijn dit?


Hoogheid

Well-known member
Lid geworden
1 maart 2018
Berichten
1,639
Leeftijd
34
Ik heb deze garnalen aangekocht via Marktplaats als zijnde 'Vuurgarnalen'. Echter heb ik deze garnalen nu ruim anderhalf jaar en bekeek onlangs een vriend van mij, mijn aquarium eens goed en zei: "Je zou eens moeten onderzoeken of dit geen Sakura garnalen zijn, want ze zijn wel bijzonder rood voor vuurtjes.". Ik ben zelf op internet wat rond gaan lezen maar ben geen expert. En hoe meer zielen hoe meer *eehm* kennis, dus help mee om te ontdekken met welke garnalen we precies te maken hebben.

Ik heb een drietal foto's gemaakt en deze geupload. Mochten er meer foto's nodig zijn is dit natuurlijk geen enkel probleem!


Garnaal 1: Deze garnaal lijkt het volwassen maatje te hebben. Deze garnalen zijn ca. 2 cm. groot en vertonen het meest dominante gedrag van alle garnalen. Lijken nooit eieren te dragen aan de onderzijde (achterin). Maar heb wel jonge garnalen in mijn bak rondzwemmen. (en aardig wat ook).




Garnaal 2: Deze garnaal is een slag lichter van kleur maar is ook echt een slag kleiner dan de andere garnaal op foto "Garnaal 1". Deze garnaal is ongeveer 1 - 1,5 cm groot. Deze zijn iets minder dominant aanwezig dan de grotere garnalen.




Groepje Garnalen: Op deze foto ziet u een groepje garnalen genieten van de laatste restjes van een schijfje komkommer. Binnen ca. 36 uur is het hele schijfje opgepeuzeld. (Er zijn ook zo'n 7-8 meervallen die meegenieten zo nu en dan.)


Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
 
Zijn gewoon vuurgarnalen. met kleurslag. gekweekt.

ER zijn meer kleuren, hoor. geel, blauw , zwrt , zwart -wit.

Enne, de meervallen, WELKE? geef die eens een bonk op een vorkje geprikt.
 
Vuurgarnaal blijft een vuurgarnaal.

Sakura, Super red, cherry red, Grade A-B-C-D-E-F TM Z

Deze zijn geweekt op een diepe rode kleur, en die worden dan vaak Sakura genoemd.
 
Iedereen bedankt voor de reacties!
Mocht ik hier een overschot van krijgen en ze willen verkopen op Marktplaats hoef ik er dus niet meer dan € 0,75 voor te vragen? (Niet dat ik nou zo op geld uit ben, maar een dief van mijn eigen portemonnee hoeft ook weer niet)

...Enne, de meervallen, WELKE? geef die eens een bonk op een vorkje geprikt.


Dit zijn ze. Ik meen me te herinneren dat het de Pantsermeerval Sterbai is. Ik geef ze met regelmaat een stuk komkommer op een vorkje. Maar ik heb dit kooitje sinds een tijdje in gebruik om te voorkmomen dat er resten overblijven in mijn aquarium (160L + ca 5L pomp (Eheim 2224)). Ik voer ze tabletjes maar zal dan weer trouw komkommer in die bak gaan gooien. Dat vorkje was een leuk idee maar na 1-2 dagen valt het schijfje doodleuk van het vorkje af als ik hem omhoog probeer te takelen middels een visdraadje.


Vuurgarnaal blijft een vuurgarnaal.

Sakura, Super red, cherry red, Grade A-B-C-D-E-F TM Z

Deze zijn geweekt op een diepe rode kleur, en die worden dan vaak Sakura genoemd.

Dus als ik je goed begrijp, zijn dit geen Sakura garnalen maar worden ze vaak zo genoemd en dus verkocht als zijnde Sakura garnalen voor een te hoge prijs?! Bah!

 
Dus als ik je goed begrijp, zijn dit geen Sakura garnalen maar worden ze vaak zo genoemd en dus verkocht als zijnde Sakura garnalen voor een te hoge prijs?! Bah!
Sakura is volgens mij ook maar een naam voor “mooie rooie vuurgarnaal” en geen nieuwe soort op zich. Als vuurgarnalen auto’s waren, dan waren de Sakura’s misschien Mercedessen. Die van jou zijn een stuk mooier dan mijn Lada’s in ieder geval... ;-)
 
Corydoras zijn carnivoren die je blij maakt met dus een vooral dierlijk dieet. Ze zullen dit wellicht wel eten, maar ze hebben er geen behoefte aan en iets van rode muggenlarven of dierlijke voedseltabletten gaan ze een stuk beter op
 

Terug
Bovenaan