Wat is er nieuw

Welke garnalen?

Gummiebeer

Well-known member
Lid geworden
4 januari 2014
Sinds gisteren heb ik een compleet nieuwe bak draaien. De bedoeling is om daar een ZO Azie bak van te maken. Er zitten nu 5 soorten planten in die uit die streek afkomstig zijn en is het afwachten welke aanslaan.
Ik ben alvast bezig om mij te orienteren qua visbestand die ik later in de bak wil houden.
Aplocheilus panchax: 2 man, 4 vrouw
Trichopsis vittata of Betta imbellis: 1 man, 2 vrouw
Barbus pentazona of Rasbora espei: 15x
Pangio kuhlii: 15x
Dit is de bak: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1420329

Nu lijkt het mij leuk om daarbij ook een groepje garnalen bij te houden. Welke garnalen zouden hierbij passen? Ik dacht zelf aan de vuurgarnaal of de bijengarnaal.

Met de combinatie vissen en dwerggarnalen bestaat de kans dat al de garnalen worden opgegeten,misschien leuker om een grotere soort te nemen zoals bv Japonica's.

Ik was er al bang voor dat mijn keuze qua garnalen niet echt passen bij het beoogde visbestand. Vandaag zag ik ook een Aziatische waaierhand garnaal, ook een soort die wat groter wordt. Dat zou ook nog een optie zijn.

Is inderdaad een soort die flink aan de maat kan worden met de nadruk op kan want waaierhand garnalen zijn hele gevoelige dieren die hun specifieke eisen hebben.

Als ik nu ipv de Betta of Trichopsis de Colisa chuna neem, dan zou het toch moeten kunnen icm vuurgarnalen?
De pentazona is een vrij schuwe vis en zal m.i. enkel jonge garnalen als voedsel zien, alsmede de R.espei
Kuhli's lijken mij geen gevaar voor de vuurgarnaal.

Zoals al aangegeven bestaat de kans dat de garnalen allemaal worden opgegeten maar hoeft niet zo te zijn of enkel de wat kleinere bv.
Zorg er iig voor dat de garnalen voldoende plekjes hebben om te kunnen schuilen en kan je het gewoon proberen met een groep garnalen en de vissen van je oorspronkelijke bestand.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan