Welke garnalen


Peter74 zei:
Ik heb een stelling met 6 sponsfilters op 2 luchtpompen. Het bevalt me uitstekend. Als je tijd hebt, zou ik eens op Aliexpress kijken. Daar kosten ze bijna niets (1-3 euro per stuk afhankelijk van aantal sponzen en grootte.) Bij Alieexpress is alleen de levertijd iets van 20-40 dagen, maar die tijd had ik wel. Kijk hier maar eens.

Die aliexpress lijkt wel een goede. Free shipping zag ik staan, klopt dat? Ook heaters van 100 watt voor 6 dollar, a 5 euro. Levertijd is wel op te wachten inderdaad.
 
Let wel op de stekker aansluiting als je bij aliexpres besteld
 
Gerjan90 zei:
Die aliexpress lijkt wel een goede. Free shipping zag ik staan, klopt dat? Ook heaters van 100 watt voor 6 dollar, a 5 euro. Levertijd is wel op te wachten inderdaad.

Ik bestel vrij veel via AliXpress of Ebay.. waaronder ook inderdaad sponsfilters.
Persoonlijk heb ik wel moeite met 100-watt heaters voor 4/5 euro, durf ik niet te vertrouwen en dat soort electronica koop ik dus liever van een gerenommeerd merk in de reguliere handel hier.
 
Gerjan90 zei:
Die aliexpress lijkt wel een goede. Free shipping zag ik staan, klopt dat? Ook heaters van 100 watt voor 6 dollar, a 5 euro. Levertijd is wel op te wachten inderdaad.

die heater zou ik ook niet vertrouwen. denk dat de kans dan aanzienlijk is dat je binnenkort gekookte garnalen hebt.
 
Veel wordt gratis verstuurd inderdaad. Laatst kocht mn vrouw zaadjes voor de tuin. Die waren 30 cent en verzending was gratis. Nou de porto is al hoger dan die 30cent.
 
Ik heb er sponsfilters, RVS gaas en een inline atomizer vandaan. Electra durf ik ook niet echt :)
 
Net lekker creabea geweest en een kleine sponsefilter gemaakt. Zo klein heb je ze niet in de winkel en niet op aliexpres.
Al zeg ik het zelf ik vind hem goed gelukt. Ik kan er zelfs keramiekpijpjes in doen of andere mediums.

mvnsp0.jpg


23rquk5.jpg


oap6b6.jpg


21oo6ys.jpg

Hier zie je goed aan dat ene grassprietje dat de zuigkracht werkt :D

24l1rq1.jpg


wat vinden jullie er van?
Zit alleen nog te twijfelen of ik de Co2 er uit zal halen of niet en dan gewoon easy carbo geven.
 
Jordi89 zei:
Net lekker creabea geweest en een kleine sponsefilter gemaakt. Zo klein heb je ze niet in de winkel en niet op aliexpres.
Prima gedaan, maar zo klein heb je ze wel ;) In deze via Ebay..
http://www.ebay.com/itm/XINYOU-Sponge-Bio-Biochemical-Filter-Aquarium-for-Mini-Air-Pump-XY-168-/161918660181?hash=item25b31aae55:g:4J4AAOSwSdZWb64C
Ik heb er 1 liggen maar niet in gebruik, echt een schattig mini-sponsfiltertje met keramiek erin.
 
Ja maar die moet op de bodem :p
 
kellemes zei:
Jordi89 zei:
Net lekker creabea geweest en een kleine sponsefilter gemaakt. Zo klein heb je ze niet in de winkel en niet op aliexpres.
Prima gedaan, maar zo klein heb je ze wel ;) In deze via Ebay..
http://www.ebay.com/itm/XINYOU-Sponge-Bio-Biochemical-Filter-Aquarium-for-Mini-Air-Pump-XY-168-/161918660181?hash=item25b31aae55:g:4J4AAOSwSdZWb64C
Ik heb er 1 liggen maar niet in gebruik, echt een schattig mini-sponsfiltertje met keramiek erin.



Bij het aanklikken kreeg ik een melding over malware :(
 
Raar ik niet....
 
jessicapilon zei:
kellemes zei:
Jordi89 zei:
Net lekker creabea geweest en een kleine sponsefilter gemaakt. Zo klein heb je ze niet in de winkel en niet op aliexpres.
Prima gedaan, maar zo klein heb je ze wel ;) In deze via Ebay..
http://www.ebay.com/itm/XINYOU-Sponge-Bio-Biochemical-Filter-Aquarium-for-Mini-Air-Pump-XY-168-/161918660181?hash=item25b31aae55:g:4J4AAOSwSdZWb64C
Ik heb er 1 liggen maar niet in gebruik, echt een schattig mini-sponsfiltertje met keramiek erin.



Bij het aanklikken kreeg ik een melding over malware :(

Hier hetzelfde produkt via Aliexpress..
http://nl.aliexpress.com/store/product/Water-Wood-New-XY-168-Air-Driven-Biochemical-Bio-Corner-Sponge-Filter-for-Aquarium-Fish-Tank/605895_32429203171.html?storeId=605895
 
Altijd leuk om zelf iets te maken! Wat betreft de Co2 die gebruik ik niet.
En in de garnalenbakjes voeg ik liever niks toe, dus ook geen easy carbo of plantenvoeding.
 

Terug
Bovenaan