Wat is er nieuw

welke goedkope co2 set?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hayabusa
  • Startdatum Startdatum
H

hayabusa

Guest
Hallo ik wil graag en co2 set kopen voor mijn juwel rio 180. Ik wil er graag een plantenbak van maken dus wou ik een co2 set kopen. Welke set kunnen jullie mij aanraden?
 
wat is het budget
bio co2 is ronduit het goedkoopst
kan je zelf makkelijk maken
 
Het is helemaal je eigen keus maar ik heb diverse sets via MP gekocht voor nog geen 100 euro. Compleet met magneetventiel en een fles van 1,5 of 2 liter.
Maar ja het is aan jou of je echt een nieuwe wilt kopen of niet.
 
Mijn budget is rond de 150, maximaal 200. Bio co2 heb ik al geprobeerd maar dat vind ik zelf niet heel goed werken omdat het bij mij ongeveer 2 dagen werkt en dat moet ik weer een nieuwe fles maken. Ik heb al verschillende sets bekeken maar zijn een ph controller en een magneetventiel noodzakelijk?
 
Magneetventiel is handig om de co2 snachts uit te schakelen met een tijdklok. Controller niet echt nodig, maar handig om co2 stabieler te houden.
 
heb je een boordcomputer of cruisecontrol nodig op een auto om te rijden
nee maar het zijn leuke handige extra's
magneetventiel zorgt dat je enkel co2 toevoegt wanneer planten het kunnen opnemen dus tijdens de lichtperiode

ph computer zorgt dan weer dat je ph continu constant blijft

zelf heb ik een magneetventiel
 
bedankt voor de reacties. Ik wil denk ik wel een magneetventiel maar geen ph controller. Ik zat te denken aan de jbl proflora m602 of de jbl proflora u402. Hoe lang doe je ongeveer met een co2 fles van 0,5kg?
 
hangt sterk van je aquarium af

hoe lang verlicht je
hoe sterk is je oppervlakte stroming
hoeveel co2 wil je
hoe groot is je bak


heb zelf ook de m602
wel met andere difuser omdat ik hem uit het zicht wou
 
De verlichting staat 10 uur per dag aan. Ik heb als filter de cristalrofi e901 die op het oppervlak gericht staat. Mijn aquarium is 180 liter (100x40x40). Ik weet alleen niet hoeveel co2 ik in mijn bak wil weet ik alleen niet, wat zouden jullie aanraden? Het wordt wel een plantenbak.
 
ik had gelezen dat het ideale co2 gehalte tussen de 15mg/l en 30mg/l zit. Dus moet mijn co2 gehalte dan daartussen zitten?
 
Handig schema met verhouding Co2 aan de hand van je Kh en Ph gehalte.

9zKYzkFKPySK-PBR6cnikpEVE4qp768d.jpeg
 
Ligt het nu aan mij of zijn deze ph/kh tabellen veelal verschillend? Ik ben pas begonnen met bio Co2 middels het omgekeerd bakje. Mijn Ph is 6.8 en Kh is 4. Volgens de tabel van Sera (uit testkoffer) zou mijn Co2 gehalte 24 zijn. Volgens bovenstaand tabel is deze 18.8! Zo ben ik via Google al meer afwijkingen tegen gekomen. Nu weet ik niet af ik mijn bakje iets groter moet maken of niet. Ik zie ook niet dat mijn planten zuurstofbelletjes afscheiden. Kan dit �berhaubt wel met bio Co2?

Volgens een lfs waar ik deze week was zou in Co2 flessen meer 'bepaalde werkzame' stoffen zitten dan in bio Co2. Wat is hier van waar? Of is dit gewoon weer een oud Hollands verkoop trucje?

Gr Robin
 
Dat ligt niet aan jou, heb hetzelfde idee al een tijdje... Bij de een staat alles in het groene gebied terwijl de andere donker rood aangeeft. Heb met bioco2 ook geen zuurstofbelletjes van de planten..
 
Ligt er ook aan wat je wil bieden, maar hier zit wel een osmose set bij en een ph controller.
Verder ziet het er wel netjes uit vindt ik hoor en opzich is het een gerenommerd merk. ik heb ook een set van Dupla en geen problemen ermee.
 
Bedankt maar ik ga denk ik toch een nieuwe kopen. Ik ben van plan om een set zonder magneetventiel te nemen en die dan later erbij te kopen. Kan dit?
 
Persoonlijk zou ik dan voor deze gaan. Iets duurder, maar heeft een hervulbare fles. Moet alleen nog een diffuser bij, dan is het compleet 🙂
 
Bedankt dit is inderdaad beter aangezien zo'n wegwerpfles 19 euro kost. Maar bij die co2 set kun je toch ook een flipper gebruiken?
 
Tja het is jou keus hoor. Die laatste is met een 2kg fles ook dik 200 euro en bij die op MP heb je ook een controller erbij en nog een osmose apparaat. Al heb je die wellicht niet nodig.
Het is een lastige keuze en die moet je toch zelf maken. Van de gerenomeerde merken zijn de meeste sets denk ik wel goed.
Maar ja ik vond die op MP niet verkeerd, maar dat is persoonlijk. Een magneetventiel zou ik er wel direct bijnemen, anders moet je niet vergeten om steeds de fles af te sluiten voor de nacht.

Altijd lastig om voor een ander iets te zoeken en te adviseren vind ik.
 
Ik vind de set op mp ook best wel aantrekkelijk maar ik weet niet echt wat ik met zo'n osmose apparaat moet doen. En er staat ook niet of er een magneetventiel bij zit, maar daar ga ik wel van uit. Ik mag de set voor 150 ophalen, is dat een redelijke prijs?
 
Tja ik heb zeg maar 100 betaald voor de sets hier, dus gelet op de ph controller die erbij zit is het dat denk ik wel waard. ik zou wel even vragen tot wanneer de fles is gekeurd. Die zijn namelijk 10 jaar geldig en moeten dan weer gekeurd worden. Dat kost rond de 35 euro. En het geeft een beetje aan hoe oud de set is.
De osmose kun je desnoods altijd weer doorverkopen.
Het voordeel van die set is ook dat er dacht ik eengrote fles bij zit waardoor je goedkoop kan laten vullen.
Hier kost dat tot 2 liter 10 euro excl.
Maar als je een 500 gr fles hebt is dat net zo duur namelijk. Maar dat ligt ook een beetje aan het vulpunt waar je heen kan gaan.

Zon ph controller is behoorlijk duur als je die los zou kopen hoor.
 
Bedankt voor je hulp, ik heb gevraagd tot wanneer de fles gekeurd is. De ph electrode die erbij zit zal denk ik wel vervangen moeten worden toch?
 
De verkoper heeft de fles 1 jaar geleden overgenomen en weet niet tot wanneer de fles gekeurd is.
 
dat staat meestal bovenaan in de fles geslagen
 
Dennerle is een prima merk maar hou er rekening mee dat je een fles erbij moet hebben hoor.
Zit geen hervulbare fles bij.
Als je een fles van 1,5 of 2 liter wilt dan moet je op MP al snel op een paar tientjes rekenen.
Maar de set opzich is prima en met een ph controller.
 
Dat is ook wel een mooie set maar bij deze set zit ook een ph controller en electrode. Maar kun je bij deze set ook gewoon een hervulbare fles kopen en erop zetten?
 
En zou ik die ph electrode eigenlijk moeten vervangen?
 
Als de electrode zo droog bewaart is kan je hem weggooien volgens mij. Ze moeten altijd bewaard worden buiten het aquarium in een bewaarvloeistof. Dus moet je een nieuwe kopen en dat is ook alweer snel zo'n 60 tot 80 euro, afhankelijk van het merk.
 
bedankt voor de reactie. Is een ph controller echt nodig, dus is het zijn geld waard want anders zoek ik een set zonder ph controller.
 
Echte noodzaak heeft het niet. Ik heb er wel 1 van Jbl. Het is handig om de ph stabiel te houden. Maar je moet elke maand calibreren, en de electrode 1x per 1,5 jaar ongeveer vervangen omdat ze dan niet nauwkeurig genoeg meer zijn.
Er zijn ook wel navulbare electrodes overigens, die gaan dus langer mee.


Als je zonder kan is het dus niet echt nodig. Dan werkt een set met magneetventiel ook prima zodat je hem met een schakelklok snachts uit kan schakelen.
 
Fozzy zei:
Als je de vraagprijs wil bieden zou ik er toch stevig over denken om een nieuwe te kopen.
Wel zonder terugslagventiel, maar met navulbare flessen.

Je betaald net 20 euro meer, maar wel nieuw.
http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php ... ctID=11868

Is een leuke set maar met erg klein flesje en dat is dan weer duur vullen in verhouding met een 1,5 of 2 liter fles.
En je mist een terufslagventiel die enkele tientjes gaat kosten.

Ja de TS moet die afweging zelf maken.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan