Wat is er nieuw

Welke Goerami is/zijn dit en M/V?

TLS

Well-known member
Lid geworden
13 augustus 2022
Berichten
530
Zijn dit goerami's van dezelfde soort? En 1M en 2V ?

Dank je !
 

Bijlagen

  • tempImageB5EZAI.jpg
    tempImageB5EZAI.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 37
  • tempImage6H42di.jpg
    tempImage6H42di.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 35
Rode honinggoerami volgens mij. Lijken inderdaad 2 vrouwen en een man, maar kan ook zijn dat de 'vrouwen' zich nog moeten ontwikkelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Rode honinggoerami volgens mij. Lijken inderdaad 2 vrouwen en een man, maar kan ook zijn dat de 'vrouwen' zich nog moeten ontwikkelen.

Ik heb het ook altijd zo gedacht. Heb de vissen al sinds begin 2024.

Ik zie echter dat het ene vrouwtje niet meer grijs is zoals het ander maar roder van kleur met zwarte buikvin.

Zie foto hoe ze nu is … of is het toch een M?
 

Bijlagen

  • IMG_3252.jpeg
    IMG_3252.jpeg
    652.7 KB · Weergaven: 12
Zwarte buikvinnen zijn verdacht, maar de vinnen zijn wel mooi afgerond. Kleur kan in deze kweekvormen zand in de ogen strooien.
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Ik heb het ook altijd zo gedacht. Heb de vissen al sinds begin 2024.

Ik zie echter dat het ene vrouwtje niet meer grijs is zoals het ander maar roder van kleur met zwarte buikvin.

Zie foto hoe ze nu is … of is het toch een M?
Dit is een man, en het zijn idd honing gouramis en dan de wildkleur (heel vaak zie je de gouden/gele variant, zoals je profielfoto, maar dat is dus een kweekkleur)
 
Sorry dubbel
 
Dit is een man, en het zijn idd honing gouramis en dan de wildkleur (heel vaak zie je de gouden/gele variant, zoals je profielfoto, maar dat is dus een kweekkleur)
Is mijn post van gisteren 21:42 een man volgens jou ?
 
Is mijn post van gisteren 21:42 een man volgens jou ?
Ja, sorry verkeerde bericht geciteerd 😅 zou wel kunnen zijn dat deze roder gekweekt zijn dan de echte wildkleur , maar alsnog denk ik man
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Ja, sorry verkeerde bericht geciteerd 😅 zou wel kunnen zijn dat deze roder gekweekt zijn dan de echte wildkleur , maar alsnog denk ik man

Dan heb ik 2M en 1V. Nu zolang er vrede in huis is …

Groetje
 
Zijn dit goerami's van dezelfde soort? En 1M en 2V ?

Dank je !
Aan de bouw te zien denk ik foto 1 beide vrouwen. Ik vindt ze een wat rondere bouw hebben en die op foto 2 een meer gestrekte bouw.
 
Aan de bouw te zien denk ik foto 1 beide vrouwen. Ik vindt ze een wat rondere bouw hebben en die op foto 2 een meer gestrekte bouw.

Gelijk heb je. De foto van 21:42 is een van de V van foto 1 (kan iedereen nog volgen) maar die plots van kleur veranderd.

De andere V blijft grijs maar krijgt een zwarte streep langs de zijlijn.
Precies of mijn koppel V V neemt paringskleuren aan ??

Mijn M (gestrekte foto 2) verandert nooit van kleur en kijkt nooit om naar de 2 andere …

Ik zal eens een deftige post doen met een filmpje want vanop mijn gsm is het lastig.
 
is het geen diklip gourami?

De 2de foto? Heb dat ook al gedacht want hij krijgt nooit of ten nooit een zwarte onderbuik/vin. Hij verandert nooit van kleur… Als het een mannetje honinggoerami zou zijn is hij ook echt fors, terwijl ik lees dat de M kleiner zijn dan de V ?
 
Zijn dit goerami's van dezelfde soort? En 1M en 2V ?

Dank je !
Hoi TLS, heb je een betere foto van de eerste twee vissen op de foto? Met meer licht? Ze kijken een beetje bleek?

De vis op de tweede foto is een man. En dat is een honinggourami. Heb ze zelf ook zwemmen hier, twee koppeltjes.

Als de vissen van de eerste foto ook oranje zijn, zijn dit ook honinggourami s en dan zijn dat twee vrouwtjes, die kleuren wat meer zilver. Vind ze wel heel zilver op die foto als dat zo is. Je hebt ze ook in t geel.
 
Ik zie wat twijfel tussen de berichten. Maar de tweede foto van de eerste post is absoluut een man. De eerste foto van de eerste post moet je even opnieuw delen met meer licht. Hier zie je mijn twee koppeltjes, duidelijk verschil.

Koppel 1:
IMG_5267.jpeg


Koppel 2:
IMG_5265.jpeg

IMG_5264.jpeg


Vrouwtjes hebben een wat dikker lijf en meer grijs/zilver op het gezicht en bovenkant lijf. Man duidelijk donker aan de onderkant en geen zilveren tinten met een grotere ondervin.

Raad wel aan twee koppeltjes te vormen als je eruit bent. Dus 1 bij kopen
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan