Wat is er nieuw

welke goerami?

• Onderwerp starter Onderwerp starter bas511
  • Startdatum Startdatum
B

bas511

Guest
ZK0xqQl90JeMztdAgHqwp4FVstobloaE.jpeg

weet iemand welke goerami soort dit is, en of het een mannetje of vrouwtje is?
Ik had er twee, eentje is pas helaas dood gegaan. En vroeg me altijd al af of ik niet twee vrouwtjes of mannetjes had. Heb ook nooit een schuimnest gehad in het jaar dat ik ze had.

Naam weet ik niet maar deze ziet er ook heel erg ziek uit iig!

Dit is een Trichogaster labiosa (Voorheen Colisa labiosa) en dan de "orange" kweekvorm.

Dit vrouwtje is heel mager en ziek.De maand Maart zal ze zeker weten niet halen. Ik zie op de achtergrond een Kardinaaltetra deze wensen een graad of 27, en voor de labiosa is 22 graden genoeg. Een tijdelijke zomerse opwarming is niet erg.

Goeramie's wensen drijfplanten.

Een gezond exemplaar.
BDp25WqOsBuG2V5ZVicJwVdKXLe_tez6.jpeg

Die op mijn foto is dan ook gezond... Die van hem is doodziek en daar door van kleur af.

Die op de foto van de TS oogt zeker niet gezond.

hmm, op de foto lijkt ze wel wat bleker dan in het echt. Maar ik ontken niet dat hij er niet goed uit ziet. Echter eet ze wel normaal. Het bakje staat ongeveer op 24 graden, dus probeer daar een middenweg in te vinden.

En ziek? Weet iemand dan wat ie zou kunnen hebben?

Lijkt wel dat het oog in verhouding te groot is dus zou een slechte kweek kunnen zijn.
Hoe was de andere vis er precies aan toe voor het doodging?

De andere vis zag er hetzelfde uit, wat betreft vinnen etc. Vandaar dat ik dacht twee vrouwtjes te hebben. Echter wel beetje dezelfde kleur. Deze vis ging ineens moeilijk zwemmen, bleef op de bodem liggen. At nog wel wat. Maar binnen een week was dit over.

Ze zitten te warm voor het hele jaar door en ik ben benieuwd wat derest van je visbestand is. En een foto van je aquarium zou ook handig zijn.

jessicapilon zei:
C�dric Vleminckx zei:
Botia zei:
Die op mijn foto is dan ook gezond... Die van hem is doodziek en daar door van kleur af.

Ow ...

Moet zeggen dat me dat wel duidelijk leek toch :S.

Inderdaad, maar wist niet als het dezelfde goerami was.
Dacht dat hij zo wit was, dat het eentje was die oorspronkelijk wit is

visbestand is
- 1 gourami
- 9 kardinaal tetra
- harem rasbora galaxy, 1m 2v, (noodopvang ivm andere bak die fout ging)
- 5 corydoras

oAgc4nNMvGZ5GA1lwpV1BZRGYlE0Cbhq.jpeg

Zo staat het er nu bij

Je bak is qua inrichting een paradijs voor deze vis. Alleen wat te warm.

Je Kardinalen zien er trouwens heel erg goed uit!

Botia zei:
Je bak is qua inrichting een paradijs voor deze vis. Alleen wat te warm.

Je Kardinalen zien er trouwens heel erg goed uit!

Qua inrichting, helemaal mee eens.
Alleen lijkt 60 liter mij voor een T. labiosa (laat staan voor 2!) verre van een paradijs.

Ik denk dan ook dat de te kleine maat van het aquarium best wel eens de vergroei�ng - waardoor het oog te groot is in verhouding met het lichaam - en de bleke kleur kan verklaren.
Deze dieren horen naar mijn mening in een aquarium van een meter of meer.

Tegelijk is aan de inrichting wel af te zien dat je wel degelijk aandacht aan de omgeving van je dieren besteedt. Ik vrees dan ook dat de labiosa's het gevolg zijn van een verkeerd advies, helaas kan volgens veel dierenwinkels bijna alles, als het maar omzet oplevert.

Zou het geen goed idee zijn eens te gaan uitkijken naar een mooie tweedehands meterbak voor een leuke prijs? Als je die kunt plaatsen, natuurlijk.
Je talent voor inrichten zal daarin alleen maar nog beter tot z'n recht komen. En de kardinalen zullen het zeker ook op prijs stellen (hoewel die in een kleinere bak op zich w�l kunnen, maar dan kun je een grotere groep houden wat er n�g fraaier uitziet).

Het lijkt me inderdaad een goede observatie dat de vissen dan wat klein zitten. Ik zit al tijden te kijken naar een 80 cm bakje of groter. Een lido 120 vind ik ook wel mooi. Alleen wel meer liters en niet meer zwemafstand natuurlijk.

De goerami's waren inderdaad samen met m'n eerste vissen bij een winkel waar ik nu niet zo graag meer koop. Mede inderdaad ook om het advies

Ik zie er wel een beetje tegenop om dan alles weer opnieuw in te richten haha. Alles draait nu lekker en de planten groeien nu erg mooi.

Twijfel dus nog. Maar snap in ieder geval je punt 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan