Wat is er nieuw

welke gradatie is dit?

patty776

Well-known member
Lid geworden
4 januari 2015
hoi heb vandaag nieuwe garnalen bijgekocht
ze zijn mij verkocht als zijnde Crystal black met TaiwanBee gen
graag jullie mening

464482patty776_0_82_20151212_162118.jpg

511269patty776_0_82_20151212_162145.jpg

579872patty776_0_82_20151212_162158.jpg

285198patty776_0_82_20151212_162126.jpg

wat is de waarde van deze garnaaltjes voor een hobbyist die ze zou willen verkopen

ik zie voornamelijk C gradatie�s tussen zitten met 1 S+ gradatie.

zie link en beoordeel zelf 😉

http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/ ... esmall.jpg

heb je tijdens aankoop gezien dat het uit een bak met taiwan bee garnalen werd gevist? of dat hij ook echt taiwan bee garnalen heeft?
ik hoop echt voor je dat het ook echt garnalen zijn met taiwan bee gen......
het komt best vaak voor dat ze 'met taiwan bee gen' toevoegen als extra waarde aan de garnalen.......

je vraagt wat de waarde is als een hobbyist het verkoopt.
ik zelf heb de C gradatie niet (vind ik niet mooi/verspilling van ruimte)
maar ik kan ze van een hobbyist kopen voor 1 euro a 2 euro per stuk. het is dan wel een mix van lage gradatie�s, dus niet specifiek C gradatie.(ligt aan de aantal gekochte garnalen wat het prijs is/wordt)

nuri zei:
ik zie voornamelijk C gradatie�s tussen zitten met 1 S+ gradatie.

zie link en beoordeel zelf 😉

http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/ ... esmall.jpg

heb je tijdens aankoop gezien dat het uit een bak met taiwan bee garnalen werd gevist? of dat hij ook echt taiwan bee garnalen heeft?
ik hoop echt voor je dat het ook echt garnalen zijn met taiwan bee gen......
het komt best vaak voor dat ze 'met taiwan bee gen' toevoegen als extra waarde aan de garnalen.......

je vraagt wat de waarde is als een hobbyist het verkoopt.
ik zelf heb de C gradatie niet (vind ik niet mooi/verspilling van ruimte)
maar ik kan ze van een hobbyist kopen voor 1 euro a 2 euro per stuk. het is dan wel een mix van lage gradatie�s, dus niet specifiek C gradatie.(ligt aan de aantal gekochte garnalen wat het prijs is/wordt)

Dit is geen C hoor. Je hebt tegenwoordig ook de TaiBee te koop. Die hebben ook 2 witte knopjes zeg maar op de kop. Mij lijkt het dus geen C gradatie toe.
Deze zijn ook erg mooi glimmend zwart gedekt wat een C niet is.

de garnaaltjes hun buikjes schijnen transparant iets blauw door
en nee ik heb deze bij een winkel gekocht hier in de buurt a �4,-- per stuk

ik heb nogmaals geprobeerd foto's te maken

672965patty776_0_82_20151212_201245.jpg

421837patty776_0_82_20151212_201229.jpg

314811patty776_0_82_20151212_201232.jpg

Dit is geen C hoor. Je hebt tegenwoordig ook de TaiBee te koop. Die hebben ook 2 witte knopjes zeg maar op de kop. Mij lijkt het dus geen C gradatie toe.
Deze zijn ook erg mooi glimmend zwart gedekt wat een C niet is. [/quote]

als het geen C gradatie is wat is het dan wel?

mijn mening,!!

het is wel een grotendeel van zijn bestand een C gradatie! (niet bij allen)

het gaat niet alleen om de intensiteit van de witte kleur maar ook om de hoeveelheid DEKKING WIT!
sinds wanneer geldt dat zwart meetelt met het bepalen van de gradatie.... zo kan iedereen zijn garnaal ssssssssss+++++++++ benoemen

ik zie maar 1 a 2 dunne strepen, de dekking wit is minimaal/weinig aanwezig. HIERDOOR is het een C-gradatie.

hier een link met duidelijke verschillen

http://aquariuminfo.org/images/crs-grading.jpg

verder met je antwoord dat het een TIBEE is,
ik baseer mijn antwoord op de gegevens die gegeven zijn.
namelijk crystal black garnalen ga dan ook ervan uit dat het ook echt om crystal blacks gaan....

Nuri,
Die je in ons topic in het GEK ziet die is net zo (zie mn link dus). Zie dan vooral de laatste foto. Toch zegt men daar dat het de TeaBee is.

Het kunnen best garnalen met het tb gen zijn maar hebben een c gradatie zoals nuri terecht aangeeft.
De gradatie zegt niks over het gen van garnalen maar heeft idd met de kleurdekking te maken.
Denk dat dit gewoon uitgeselecteerde garnalen van iemand zijn dus vandaar de prijs want de winkel moet er ook nog wat op verdienen.

Ik weet het zelf niet maar Jesssica zegt net dat de Taibee dus 2 witte puntjes op de kop moet hebben achter de ogen. dat zien we wel heel duidelijk bij de onze hier nu maar dat zie ik weer niet bij die van Patricia.
Dus ik weet het zo onderhand zelf ook niet meer. ik hoor hier wel dat die 2 witte punten er moeten zitten als kenmerk.

Ik zal een foto posten van de onze nu waar je die punten goed ziet en waarvan men zegt dat het er wel ��n is.

Nu dat ik zo eens ff rondgoogle weet ik het eigenlijk ook niet meer :juggle:
Taiwan Bee,TaiBee,Panda,Kingkong,F1-Hybrides... :stars:

Zijn iig mooie garnalen Patty,is het belangrijkste denk ik! 😉

Seabait zei:

Je kan er gek van worden John 😉

Zeker,zelfde als met mijn Stiphodons.
Dacht vanmiddag voor het grootste deel dezelfde te hebben maar na wat onderzoek toch niet het geval.
Waardeloze is dat er veel afbeeldingen op het web staan met de verkeerde namen.

Seabait zei:

Volgens mij vergeet je er nog een zooi :juggle:
Zijn inderdaad mooie garnaaltjes. 😉

Seabait zei:
Ja klopt Mark,de rest mag jij neerzetten! 😉
maar eerst een fotoalbum maken!! 😀

Mark is al druk bezig denk ik hoor John 😉

Maar ja zoals al gezegd gaat het erom dat ze mooi zijn Pat en welke gradatie het is dat is tegenwoordig niet even makkelijk meer te zeggen soms. Daar moet je bijna voor studeren in enkele gevallen.

ben ff zo brutaal geweest om aan een webshop te vragen of ik wat foto's mocht mailen zodat hun hun mening konden geven binnen 10 minuten had ik antwoord van hun deze mensen staan goed bekend en ik heb er zelfs mee staan praten op het vivarium nu waren ze uiterst behulpzaam
dit was hun antwoord

Het ziet eruit als super Crystal black of cristal black gradatie c. Of ze Taiwan Bee gen hebben zie je pas als er Taiwan Bee geboren worden in je bakje dat zie je niet aan de buitenkant.

sorry dat ik je teleur moet stellen maar het is zeker geen super crystal black. het komt wel in de buurt, met wat selectief doorkweken zou het je kunnen lukken om super crystal black te kweken.

bij deze afbeelding zie je een super crystal red, het is volledig rood zonder enige witte kenmerken. dit geldt ook voor de super crystal black, het moet dan volledig zwart zijn zonder de witte kenmerken. (wat niet het geval is :/)

http://www.theshrimpbar.com/images/SCR.jpg

super crystal garnalen zijn C-garadatie�s die selectief doorgekweekt zijn niet op hun witte dekking maar juist op hun rode/zwarte dekking. door de jaren heen verdwenen de strepen en had je als resultaat een volledige crystal red of black garnaal.
het is hetzelfde proces als toendertijd geselecteerd werd op de witte dekking om so A,S,S+,SS,SSS,SSSS te krijgen

Dat ben ik helemaal eens met Nuri. Ook Royal Shrimps verkoopt ze onder de naam super cb en die zijn ook geheel rood en zwart.
Zoals ik al zei moet je er wel echt goed inzitten om al die gradaties en kweekvormen te kunnen weten.

zoals ik al zei ik vind ze prachtig en daar gaat het mij om en als ze kweken kan ik zien wat hieruit gaat komen dan zullen we ook zien of we TB gen hebben

Soms sta je versteld wat je uit een garnaal voor nakomelingen krijgt hoor. Wij hadden bij de vorige cr s zomaar een hele hoge gradatie tussen de kleintjes terwijl we destijds een startgroep hadden waarvan we dachten dat het lage gradaties waren.
Dan is het ook weer des te leuker.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan