welke grondel, goby, rhino??

B

Bart van de Ven

Guest
Beste,

vandaag liep ik tegen deze visjes aan en aangezien ik bezig ben met een speciaal bak waar mijn andere soortgenoten ook in komen kon ik ze niet laten zitten. helemaal niet omdat de eigenaar van winkel niet eens wist wat het waren...soort van algeneters ofzoiets????

wellicht komen ze iemand bekend voor.

1520694_10151737836211152_1151305479_n.jpg

1456131_10151737836411152_1246282083_n.jpg

562014_10151737836636152_2143650400_n.jpg
 
stiphodon soort, ze lijken wel op mijn stiphodons alleen hebben een andere kleur. Perfecte algeneters, die van mij eten niks anders dan aanslag van het hout, achterwand etc. Hele leuke visjes, ze kunnen niet fatsoenlijk zwemmen haha.
Foto van ��n van de mannetjes:

593338_0_82_er5.jpg


little (littlebigworld) heeft volgens mij ook die blauwige soort.... misschien weet hij het.
 
thnx goldie, ik hoop dat het die soort is, haha ziet er wel mooi uit!!

ze lijken ook wel heel erg op de soort die Roy_c ook heeft Lentipes multiradiatus
 
lijkt het idd ook wel op..... nou ja het zijn in ieder geval leuke visjes ;)
 
vandaar ook mijn speciaalbak die in aanbouw is, kunnen ze daar lekker aan de slag met zijn alle.
 
Dit is geen stiphodon. Ze lijken wel wat op de Sicyopus jongklaasi echter zonder kleur.

Iig zijn het vissen die van een flinke stroming houden.
 
Ze komen ook in een hillstream bak
 
Dat is een lentipes soort. Heb dezelfde gehad ;) Heb je ze misschien uit oosterhout?
 
ok probleem opgelost ;) blijken de vissen van Roy_c te zijn die nu bij mij rondzwemmen
 
Het zijn inderdaad Lentipes.

Het zijn visjes die graag wat levend of diepvriesvoer hebben, dus niet van die algeneters zoals bijvoorbeeld Stiphodon.
 
henri,

klopt als een bus!! normaal blijft levendiger wel een dagje of 5 in het bakje hangen maar nu hooguit 3.

valt me ook op dat ze niet echt gravers zijn.
 
Terug
Bovenaan