Wat is er nieuw

welke grote vis is dit ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anastasia
  • Startdatum Startdatum
A

Anastasia

Guest
grotevis.jpg

Deze vis zat ooit een jaar geleden bij het aquarium toen ik het kreeg. Het is volgens mij een algeneter maar hij is heel erg groot en groeit ook nog.
Voor mijn bak ( 1.20 ) is hij te groot aan het groeien dus ik wil hem gratis weg doen naar iemand die wel die ruimte heeft. Maar wat voor vis is het??

Dat is een Pleco lijkt mij hoor.
Je kunt bij aangeboden vragen of iemand van het forum hem zou willen hebben.

Pleco ja. Enof dat een bak van 1.20 te klein is. Da beest wordt zonder moeite 50 cm. Gelukkig zie jij dat ook in 🙂

"Pleco"?
Dat is wat mij betreft een even onduidelijke omschrijving als "een tetra" of "een zalmpje". Of "een L-nummer".

Het gaat er hier volgens mij om een vis te determineren tot op de soort (soms zelfs ondersoort of cultivar).
Helaas ben ik onvoldoende thuis in meervallen om je daarmee echt te kunnen helpen.

Maar ik gok zelf op een Pterygoplichthys-soort. Misschien P. pardalis?
Nu maar wachten op de echte kenners .....

Dit is de PLectostomus.
Bc_WoLyaecJ0GU2gj023OxqbbFpxy0a2.jpeg

Pterygoplichthys pardalis � Loricariidae � Cat-eLog - Planet Catfish

5 May 2001 ... This species is most likely to be confused with P. disjunctivus. The pattern on the
abdomen is the most useful external key: P. pardalis has a ...
www.planetcatfish.com/pterygoplichthys_pardalis

Ja ik begrijp zeker dat mijn bak te klein is 😉 Toen ik de bak over nam was hij een stuk kleiner ( inmiddels dus zon 25 cm!)
Daarom wil ik hem aan iemand geven met een hele grote bak. Nu heeft hij te weinig ruimte om goed te zwemmen en dat vind ik zielig.
Dank voor de antwoorden !

Ik heb 2 meter

Ik heb ook een pleco die uiteindelijk ook eg zou moeten , nu is hij nog echt innie minnie vergeleken met die , jammer dat hij weg moet hij is erg mooi

Ik weet nu al wat je met kerst gaat eten. 😉 :chef:

Ja tot mn spijt is mijn kennis van die vissen niet zo groot dat ik de exacte soort kan noemen laat staan ondersoorten :sorry:
Gelukkig zijn er leden die wel hier meer van weten.

Lijkt mij de Pterygoplichthys pardalis

Heeft de gibbyceps niet een veel duidelijkere tekening dan de vis op de eerste foto?

SaschaR zei:
Heeft de gibbyceps niet een veel duidelijkere tekening dan de vis op de eerste foto?

Als ze jong zijn wel, maar wanneer ze ouder worden is dit minder zichtbaar. Mogelijk komt het ook door de donkere ondergrond dat de vis zo donker gekleurd is.

ik heb ook grote Gibbiceps gehad en die hadden toch ook nog die duidelijke tekening. ik denk dus ook dat het een Pterygoplichthys pardalis is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan