welke hangfilter


D

Dimi81

Guest
Ik heb nu een eheimbal in mijn aquariumpje zitten (zat bij de aquarium) maar zou liever overschakelen naar een hangfilter voor het visueel wat mooier te maken.

Nu vind ik er geen in de aquazaken in de buurt. Iemand een idee waar ik dit best bestel en welke?

mijn aquarium is 30l.
 
Je zou de Eden 501 kunnen gebruiken. Mooi klein, maar goed, buitenfiltertje. Je kunt deze met een bij te kopen beugel aan de achterkant van je bakje hangen. Ik gebruik hem op mijn beta nanobakje.
Filter kost ong �30 en het beugeltje �4 .

Zie link... http://www.wesdijk.nl/aquarium/eden/429 ... 72604.html
 
ok. Bedankt. Zal inderdaad deze worden waarschijnlijk. :thumbs:
 
Eden maakt prima filtertjes ja :)
 
Ja, zou zomaar ideaal kunnen zijn als je een extern pomp(je) wilt op een nano..
maar het feit dat je 'm aan een beugel aan je bak kan hangen maar het nog geen hangfilter, of misschien ook wel? ;)
Je wilt dus een externe pomp? Geen hang-on filterpomp?
Is toch een ander beessie.. met weer andere eigenschappen, oftewel voordelen/nadelen.
 
ging een hangfilter nemen voor de plaats die het in neemt. Maar wist niet dat er zo'n kleine potfiltertje bestond, die toch nog veel ruimtje had om filtermateriaal. Dacht dat dit beter was dan een hangfiltertje al moet ik zeggen dat ik niet echt de voor en nadelen van deze twee verschillende filters ken.

@kellemes : graag wat uitleg? of iemand anders? :S
 
Ik zou voor de Eden 501 gaan. Zie er alleen maar voordelen van tov een hang on filtertje ;)
 
Hang on is denk ik alleen handig als je een open bak hebt. Anders komt je lichtkap in t gedrang lijkt me? De beugel hang je nl over de rand van je bak. Of ben ik nu helemaal fout?
 
Je hangt ze allebei aan de rand van je bak.
Dus geschikt voor nanobakjes met een glazen afdekruit die op van die steuntjes liggen.
 
ja, hangfilter is zeker geen probleem om op te hangen. Maar dacht zelf dat de potfilter beter was voor mijn bacterie cultuur.
Ook grotere ruimte voor filtermatriaal dacht ik.

of heb ik het mis?
 
Nou ja, wat voor de 1 een nadeel is.. is voor de ander juist een voordeel, maar er zijn in ieder geval verschillen. Heb zelf geen ervaring met een hang-on filter trouwens.
Een hang-on filter hang je dus aan de glasrand, inlaatpijp bevind zich in het apparaat, hangt in het water, uitstroom loopt meestal direct uit het apparaat.
Zoals hier..
LJ8wOZD2OHXQEZHmJCqT6nk3y-V5Pgau.jpeg


Je hebt dus geen inlaat/uitstroom-pijpen/slangen nodig, zoals met een externe potfilter..
LJ8wOZD2OHXQEZHmJCqT6nk3y-V5Pgau.png


Ik zeg niet wat je kiezen moet hoor, alleen dat als het gaat om zo min mogelijk zicht op techniek willen hebben (visueel mooier maken) denk dan even goed na over wat jou het minst zal irriteren ;)

Je hebt trouwens ook minder lelijke hang-on filtertjes als die van Eheim. Voor wat betreft de filteroppervlak, uitgaande van een 30l garnalenbak(?) heb je daar in principe geen zee�n nodig.
Zelf heb ik op zo'n bak niets anders dan een redelijk kleine maat sponsfilter, ruimschoots toereikend.
 
Nee, hang on filters steken zeker 2 cm boven het glas uit.
RESUN HF-2001 HANG ON FILTER - Aquaria Veldhuis



www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=2124



recensies. Re: nano, 2014-01-30 11:18:47. Deze zijn goed te gebruiken bij kleine aquaria, door dat het filter een grote uitgang heeft komt het water er rustig uit, ...
 

Terug
Bovenaan