Ga ik inderdaad doen, bak is nu gevult zonder pomp nog dus zal langer duren gezien er nu geen stroming is. Eens kijken tot hoever de temperatuur oplooptJe kan het altijd proberen met de Juwel heater, veel is ook afhankelijk van de plaatsing van de heater, de omgevingstemperatuur & of je bak op de toch staat.
Hartelijk dank, toevallig gisteren een Eheim Jager 250Watt voor klein prijsje kunnen overnemen welke nu 1 nacht in de bak hangt (lege bak zonder pomp nu nog) en temperatuur stond vannochtend iets boven de 27 graden, thermostaat op 30 ingesteld en is nog aan het verwarmen.Ik had ongeveer dezelfde overweging al is mijn temperatuur gemiddeld lager (wilde wel de capaciteit hebben om hoger te gaan om broedseizoen in het wild te kunnen nabootsen) en er hebben tijdelijk nog discusvissen in de bak gezeten die mee zijn gekomen met het overnemen van de bak die ik op 30 graden had.
Zelf wilde ik sowieso twee verwarmingselementen, stel 1 gaat kapot dan heb je nog een back-up. Ik heb er ook een Inkbird tussen zitten.
Ik heb lang getwijfeld of ik voor titaniumheaters zou gaan of niet. Ik ben uiteindelijk toch voor twee Eheim jagers (van beide 300 watt) gegaan. Mijn overwegingen daarin waren dat ik bang was dat de titanium te warm zou worden (ik heb kogelvissen, die hebben geen schubben en verbranden zich makkelijker/sneller aan een verwarmingsbuis) en dat de Eheim ook zijn eigen temperatuurregulatie heeft. Die heb ik een paar graden warmer in gesteld dan de InkBird (binnen acceptabele range voor mijn vissen), voor nog net wat extra veiligheid. Plus dat als (een onderdeel aan) de Inkbird nu kapot zou gaan, ik gewoon de stekkers over kan prikken en op de Eheims door kan draaien terwijl ik ondertussen wat anders kan regelen voor de Inkbird.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.