Wat is er nieuw

Welke hevelklok is het beste?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BertD
  • Startdatum Startdatum
B

BertD

Guest
Beste allen,

Er zijn zoveel verschillende soorten hevelklokken dat ik door het bos de bomen niet meer zie.
Het is voor een aquarium van 80x40x55, met een voedingsbodem met daarop zwart kristal grind

aquariaveldhuis Bodem Afzuigers

Groeten,
Bert
 
Waarom zo moeilijk doen?
Een gewoon stuk tuin of filterslang werkt prima, boven de oppervlakte eventueel wat "wapperen" en de slang zuigt alles aan wat je kwijt wilt :!
 
Ik gebruik nooit een hevelklok. Ga af en toe met mijn vingers zachtjes door de bodem heen en wat dan boven dwarrelt zuig ik meteen met de slang weg.
 
Ik had ooit eentje gekocht van Sera, een keertje gebruikt.... Erg onhandig als je aquarium een beetje vol beplant is, je kan bijna nergens bij. Met een stuk tuinslang kun je makkelijker op nauwe plekjes komen.
 
Ik vind een stuk elektriciteits buis wel handig. Kun je van boven water goed richten. Eventueel een stokje eraan maken. Kun je de bodem gelijk beetje doorwoelen.

Een slang is bij mij altijd erg eigenwijs. :S
 
biljoenblik zei:
Ik vind een stuk elektriciteits buis wel handig. Kun je van boven water goed richten. Eventueel een stokje eraan maken. Kun je de bodem gelijk beetje doorwoelen.

Een slang is bij mij altijd erg eigenwijs. :S

Je moet de slang ook wel goed africhten Marcel 😉
 
Ik gebruik hem niet veel. Zelden eigenlijk. Maar ben best tevreden met die van JBL. Andere merken heb ik nooit geprobeerd.
 
486487_0_82_sera_buis.jpg
 
TonHageraats zei:
Waarom zo moeilijk doen?
Een gewoon stuk tuin of filterslang werkt prima, boven de oppervlakte eventueel wat "wapperen" en de slang zuigt alles aan wat je kwijt wilt :!

Ik doe het ook op deze manier.

Groeten Leopard
 
Met een hevelklok hoef je niet te 'wapperen' en vermijd je zo een mist in de bak.
Heb ervaring met beide methoden. Moet toch zeggen dat ik mijn water helderder hou met een klok.
Maar een perfles van 50cl doet ook wat nodig is als je op uw centen zit. 🙂
 
gebruik zowel een hevelklok van het merk hobby geloof ik, als een dunne electrabuis.

daar past precies een 12/16 slang omheen en met dat ding kan ik goed de hoekjes inkomen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan