Welke huisdieren hebben jullie nog naast jullie aquaria?

Discussie in 'Babbelbox' gestart door ziggycardon, 4 sep 2016.

View Users: View Users
  1. treb

treb

Lid geworden:
    20 jan 2013
    Wij,ik en mjin vrouw hebben een kater,ik heb deze post teruggekeken en onze kat zou die van maestro cygni kunnen zijn exaxt dezelfde tekening.Misschien niet passend in deze post maar onze kater heeft een vergrote hartspier,
    schijnt een aandoening te zijn die niet te behandelen is,maar goed.Al 2 x gescand maar is niet te verhelpen door een ingreep.

Nu is onze kat inmiddels al 8 jaar oud en wij hebben hem vanaf "net geboren".misschien ook wel weer ongepast in deze post is een vraag aan jullie is dat wij in de toekomst een Whiskas poes zouden willen,ik heb al diverse keren op katten site's gekeken maar ondanks de prijs voor deze katten ( wat ons niet intereseerd) nog geen goed adres gevonden voor de toekomst,aangezien Aquarianen vaak ook een kat verzorgen leek het mij wel raadzaam om dit aan jullie te vragen.
    Onze kat met de roepnaam droppie heeft een leven als een prins,ik zeg vaak tegen mijn vrouw dat hij contineu in een all.inclusive resort verblijft,hij wordt na een keer miauwen weer op zijn wenken bediend.

2. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    Dat klopt maar hier worden ze nog goed behandeld maar ginder in die vreemde landen Roemenie en Servie en Slowakije daar worden de honden naar een dodingskamp gebracht waar ze dood geknuppeld worden en ook worden ze daar opgehangen aan een boom en levend in brand gestoken en we zijn blij dat er zo'n organisaties bestaan zoals die waar wij dat hondje vandaan hebben.

3. biljoenblik

biljoenblik

Lid geworden:
    3 sep 2015
    :thumbs::thumbs::thumbs:

Ruben01 vindt dit leuk.
  4. NicoleE

NicoleE

Lid geworden:
    27 jul 2013
    Een geluk Johnny, lichaamstaal is bijna universeel :)

Dankjewel

Papa en mama hebben geen stamboom. Mama is een superkleine Chihuahua en Papa een kruising Chihuahua x Papillon.
    Ik dacht dat ik nog ergens een foto moest hebben van die twee maar kan ze helaas niet vinden nu.

Altispinosa vindt dit leuk.
  5. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    Body Language right Nicole lol.

NicoleE vindt dit leuk.
  6. legoloco

legoloco

Lid geworden:
    19 nov 2008
    Ik zal de klacht bij mijn dochter neerleggen ;-)

7. trotsemammie

trotsemammie

Lid geworden:
    15 okt 2011
    Dit zijn onze donderstenen, kater Senna (tweede foto) en poes Julia. Dit zijn broer en zus van 4 jaar oud. Het kunnen echt etterbakken zijn.
    Julia is best dik en krijgt van ons dan ook de bijnaam: speklap mee

En dan hebben we nog onze wandelende plumeaus Blacky (mannetje) en Cindy (vrouwtje)
    Dit zijn teddy widder konijnen, hebben een superlief karakter en hebben veel vachtverzorging nodig

20180516_123135.jpg 20180517_075648.jpg 20180517_080628.jpg 20180517_080702.jpg

Nickey, Ruben01 en NicoleE vinden dit leuk.
  8. RichD1011

RichD1011

Lid geworden:
    3 dec 2015
    Jemig wat een pluizenbollen :D

Ruben01 vindt dit leuk.
  9. Seabait

Seabait

Lid geworden:
    11 dec 2011
    Mooie dieren op dat konijn na dan Thea,ziet er echt ranzig uit als ik zo bot mag zijn.... :juggle: :sorry:

Laatst bewerkt: 23 mei 2018
    Ruben01 vindt dit leuk.
  10. trotsemammie

trotsemammie

Lid geworden:
    15 okt 2011
    Ja het hok moet verschoont worden dat klopt.
    Nu met die warmte lijken ze steeds meer ontlasting te produceren, het hok is afgelopen donderdag nog verschoont. Of bedoel je dat het konijn zelf er ranzig uitziet?

11. Stephaniex

Stephaniex

Lid geworden:
    21 mei 2018
    Ik heb twee Brits Langhaar katten.
    De grote is Sandor en de kleine grijze heet Klaus :D

IMG_20180507_165215_106.jpg

flipper34, Altispinosa en Ruben01 vinden dit leuk.
  12. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    2 mooie poezen he Stephanie maar die moet je zeker heel veel borstelen en kammen.
    Zijn zeker en vast dure katten he en hebben ze een stamboom of niet.

Stephaniex vindt dit leuk.
  13. NicoleE

NicoleE

Lid geworden:
    27 jul 2013
    Mooi! Ik wist niet dat ze als langhaar bestonden. Mooie aftekening hebben beiden :)

14. Stephaniex

Stephaniex

Lid geworden:
    21 mei 2018
    Bedankt! Ik kan ze 1x in de week voor 3min ofzo. Dus valt heel erg mee.

Ze hebben wel een stamboom beide ja. Zijn raskatten dus ja wel duurder. Maar wilde altijd al langharige katten dus wist waar ik aan begon haha.

Het zijn echt lieverds of bijna wel stalkers te noemen haha. Ze volgen mij overal.

15. NicoleE

NicoleE

Lid geworden:
    27 jul 2013
    Leuk hoor zulke stalkers.
    Het voordeel van een rashond of raskat is dat je enig idee hebt hoe hun karakter gaat worden - los van de individuele verschillen natuurlijk.

16. Honeybadger

Honeybadger

Lid geworden:
    11 mei 2016
    Bedoel je specifiek het konijn op de laatste foto? Volgens mij lijkt het wat "ranzig" omdat er nog een (lichtkleurig) konijn achter zit (denk ik tenminste :D;)). Hierdoor lijkt het bijna alsof er "schimmel" op de donkere vacht groeit... :D
    Persoonlijk vind ik ze best mooi eigenlijk, lekker pluizig!

Dang!!!
    Dat zijn echt mooie poezen!
    Zulke stalkers zou ik omarmen hoor! ;)
    Komen ze ook buiten of zijn het "binnen-poezen"?

17. Seabait

Seabait

Lid geworden:
    11 dec 2011

Ja bedoel het konijn zelf,ziet er zo klef en vies zweterig uit!
    Beetje zoals ikzelf net na het spitten in de tuin alleen ben ik niet zo harig! :D

Honeybadger en flipper34 vinden dit leuk.
  18. Stephaniex

Stephaniex

Lid geworden:
    21 mei 2018
    Klopt. Ze zijn ook socialer meestal omdat ze echt tot 16 weken bij de ouders blijven. In laatste weken leren ze namelijk nog heel veel op sociaal gebied.

19. Stephaniex

Stephaniex

Lid geworden:
    21 mei 2018
    Bedankt hihi. Ze blijven binnen. Risico op gestolen worden is veel te groot...

Ze kunnen als een hondje aan de lijn lopen. Vinden ze heerlijk dus neem ze wel vaak mee naar het plantsoen als het lekker weer is. Maar binnen blijven vinden ze prima. Ze zijn ook een beetje lui haha. Is ook wel specifiek een karaktertrek voor dit ras, is gewoon liever lui dan moe soms haha.

20. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    Nu je het zegt en ik nog eens goed kijk zitten er voor mijn rekening 2 konijnen in het hok.

21. Honeybadger

Honeybadger

Lid geworden:
    11 mei 2016
    Een kameraad heeft een Britse korthaar. Zilverkleurig, ook mooi maar de jouwe zijn toch veel meer mijn ding. Hij woont op de buiten en zet heel soms de deur open maar de kat heeft precies weinig ambitie om buiten te gaan... Wel handig dergelijke ingesteldheid. Alle katten die ik al hadden waren net tegenovergesteld. Soms dagen weg, enkel binnen als het hen past. En vooral aandringen tot ze hun zin hebben. Desnoods twee uur blijven miauwen aan de deur tot je doet Hoeveel betaal je gemiddeld voor dergelijke kat eigenlijk? Allez, ongeveer hé. Als ik dat mag vragen natuurlijk.

Hehe, ik wou ter verdediging zeggen dat het beestje zijn vochtige, kleffe onderrug vermoedelijk werd veroorzaakt doordat het bereden werd door de achterligger...
    Maar aangezien het mannetje luistert naar de naam "blacky" (wat een rare naam zou zijn voor een blond konijn) was het waarschijnlijk eerder omgekeerd.
    Ik snap je punt wel maar ik steek het (voorlopig) op de foto, bad hairday of zoiets...

Heel even dacht ik dat je een vergelijkbaar tapijtje droeg op je borst en rug... Brrrr.

Ben er vrij zeker van, ja. Waarschijnlijk Cindy die net na het rollebollen het nest verlaat... ;)

Leuk hondje trouwens, Johnny!
    Ziet er een grappig kereltje uit.
    Heeft hij een probleem aan de linkerkant, net voor de achterpoot eigenlijk?
    Op de eerste foto lijkt er een kaal of geïrriteerd vlekje in de vacht te zien en op de twee foto bijt hij net op die plaats...

22. Stephaniex

Stephaniex

Lid geworden:
    21 mei 2018
    Bedankt! Moet wel zeggen dat Brits kortharen en Langharen ook wel katten zijn die sowieso in de buurt blijven en niet snel ver op avontuur zouden gaan.

Ja het is wel een dure grap, maar een raskat kost gemiddeld 650-750. Is duur maar je krijgt er veel voor terug. Ze hebben een stamboom dus je weet waar ze vandaan komen en ouders zijn getest op allerlei overdraagbare ziekten wat dus al veel kan uitsluiten. Ook worden ze gechipt en krijgen ze alle entingen die ze moeten hebben.

Is wel duur maar als je kijkt naar de prijs van een Bengaal raskat... die zijn namelijk rond de 950-1050 per kitten.

Koop je echter een oudere raskat vanaf 1 jaar dan wordt de prijs al aanzienlijk lager. Zo'n kat noem je dan een verplaatsen en dat kan rond de 200 euro schelen. Het is dus maar net wat jij wil.

23. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011

Wij hebben ook 2 Teddy s en ja die vacht is soms een ramp en klit snel. De een meer dan de ander maar ja dat heb je met deze pluizenbeesten.

24. Dirk Bazuin

Dirk Bazuin

Lid geworden:
    16 mei 2009
    Ik had deze nog nooit gezien, leuke beestjes.
    Zelf vind ik de Vlaamsche Reus wel een leuk konijntje. Maar met de kat is dat denk geen goede combinatie.

25. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Ja die lange vacht maakt ze bewerkelijk en achteraf had ik liever kortharige gehad maar ja deze zaten destijds bij de opvang.

26. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    Ja das een serieuze wonde Honey van het vechten met andere honden in Roemenie maar we zijn er mee naar de dierenarts geweest en die heeft hem 3 spuitjes gegeven en ook moeten we elke dag 3 halve pilletjes geven in zijn eten en een zakje poeder in water opgelost en ik moet zeggen hij blijft van de wonde af want hij likte en beet er altijd aan en dan kan het niet genezen he maar nu begint het stilaan goed te komen.We zijn er ook al mee naar een was salon voor honden geweest en daar kwam immens veel vuil van af en dat moeten we nog zeker 2 keer gaan doen zei de dierenarts dan pas krijgen we de reuk en het vuil van Roemenie eruit.

27. NicoleE

NicoleE

Lid geworden:
    27 jul 2013
    Verdorie, alsof hij nog niet genoeg heeft meegemaakt. Hopelijk geneest het goed, maar ook, heeft het geen negatieve gevolgen voor het gedrag.

28. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    Beestje heeft een ellendig jaar achter de rug maar de rest van zijn leven zal hij een echt prinsenleven hebben voor 200%.

29. NicoleE

NicoleE

Lid geworden:
    27 jul 2013
    Mooi zo, leg hem maar lekker in de watten en laat hem hond zijn :)
    Hij zal je dankbaar zijn.

Hoe gaat het nu met hem?

30. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    Elke dag laten we hem 3 keer buiten in de buurt en na de middag een fikse wandeling in het bos met ons mee.
    En elke avond ligt hij tussen ons in in de zetel naar tv te kijken en das best wel grappig hahahaha en hij kwispelt voortdurend met zijn pluimstaartje en hij rolt hem heel veel op de grond dat zijn tekenen van blijdschap he.

31. NicoleE

NicoleE

Lid geworden:
    27 jul 2013
    Blijkbaar heeft hij het erg naar zijn zin. Van de hel is hij in de hemel gekomen en ik geloof dat ze dat echt wel beseffen.
    Heerlijk dat hij mee gaat op de lange wandelingen. Loopt hij een beetje netjes aan de riem?

32. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    Ja hij loopt heerlijk aan de leiband want hij trekt niet en hij doet niets in huis en hij eet nu goed en hij komt overeen met de kat ja echt een droom hondje.En een blijvertje voor ALTIJD.:smitten::smitten::smitten:

33. NicoleE

NicoleE

Lid geworden:
    27 jul 2013
    Mooi zo :)
    Hadden jullie hem rechtstreeks van het transport opgehaald? Niet eerst in een opvanggezin geweest?

34. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    Rechtstreeks vanuit Roemenie.
    Vrijdag vertrokken in Roemenie en Zaterdagnacht aangekomen in Zwijndrecht bij Antwerpen in een camionette met airco en daar stonden binnenin de camionette langs beide zijkanten allemaal ijzeren benchen 3 hoog en daar zaten de 18 lieverds in en iedereen wachtte in spanning af tot zijn/haar hondje naar buiten kwam.Dat was heel emotioneel heel de tijd en iedereen feliciteerde iedereen.
    We reden allemaal overgelukkig huiswaarts met onze lieve mooie schatten.

NicoleE en Dirk Bazuin vinden dit leuk.
  35. trotsemammie

trotsemammie

Lid geworden:
    15 okt 2011
    Klopt, Cindy zat achter Blacky....ook moeten ze weer naar de trimmer, met deze hitte hebben de teddy s het zwaar...

Klopt John, de vachtverzorging is veel werk, maar ze zijn qua karakter zo onwijs lief!

Hahahahaha ik ga stuk hier!!
    Maar ik zal je gerust stellen, Blacky is idd het mannetje maar hij is gecastreerd, Cindy (het lichte konijn dus) is een vrouwtje en niet geholpen.
    Zowel mannetjes als vrouwtjes konijnen rijden op elkaar ook als ze gecastreerd zijn, vrouwtjes dus ook op de mannetjes. Dit is om de rangorde te bepalen.
    Hahahaha maar dat is niet de reden waarom Blacky er volgens jou ranzig uitziet. Ik denk dat dat licht inval is want hij is absoluut niet vies en zweterig.
    Ik zal morgen eens proberen wat betere foto's te maken dan zal je het zien.

NicoleE en jessicapilon vinden dit leuk.