Wat is er nieuw

welke kempvis is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mike1900afca
  • Startdatum Startdatum
M

mike1900afca

Guest
hallo,
ik heb vandaag een kempvis gekocht. graag zou ik willen weten wat voor soort het is.

grt, mike

EDRiBjEsGoeqIC4ft3e6oYiDJjVfhych.jpeg

Is dat geen crowntail?
Komen er nog meer plantjes in de bak?

Nee, geen crowntail. Die hebben van die piekjes aan de vinnen / onregelmatige uiteindes. Een gewone splendens denk ik??

Dit is een bette splendens "veiltail" met een aangevreten staart.

Heb je drijfplanten? Dit wensen ze namelijk.Ook wat meer gewone planten zijn welkom.

bedankt allemaal voor de reacties.
dit is een complete foto van mijn bakje, het is een 70 liter bak. volgende week ga ik kijken voor eventueel nog meer plantjes en drijfplanten. de man in de winkel zei dat de staart uiteindelijk nog gaat groeien.
OEFSp2ywMJRLlplJ6hEbPPxUBIaQ5hY-.jpeg

Dat kan veel voller. Wat lage voorgrond planten en wat planten met een grove bladstructuur kunnen er nog wel bij..

Ik schrik dat ik Hoogvinkarpers zie. Deze wensen een vrijwel geheel plantaardig menu, een bak van minstens 1 meter lang, een zouttoevoeging �n een vrij hoge temperatuur 27-30 graden. Dit past totaal niet bij derest.

De Betta wenst dierlijk voedsel zowel vlokken met eenhoog dierlijk gehalte of diepvries of levend voedsel. Geef je dat ook?

Botia zei:
Dat kan veel voller. Wat lage voorgrond planten en wat planten met een grove bladstructuur kunnen er nog wel bij..

Ik schrik dat ik Hoogvinkarpers zie. Deze wensen een vrijwel geheel plantaardig menu, een bak van minstens 1 meter lang, een zouttoevoeging �n een vrij hoge temperatuur 27-30 graden. Dit past totaal niet bij derest.

De Betta wenst dierlijk voedsel zowel vlokken met eenhoog dierlijk gehalte of diepvries of levend voedsel. Geef je dat ook?

Je moet ook vooral voldoende schuilplekken hebben in je aquarium, zodat ze hun op hun gemak voelen, net zoals in hun natuurlijke omgeving.

Een Betta houdt van heel veel planten en ook de medebewoners passen niet echt goed samen in zo n bakje.

ben net nieuwe plantjes wezen halen met een grove bladstructuur.
3b485f4e02.jpg

142c677cbf.jpg

Ik vind het nog steeds erg leeg ogen. maar alles moet nog groeien natuurlijk...
Misschien nog iets van drijfplantjes toevoegen. Dan wordt het licht wat gedempt.
Vindt de Betta prettig.

Ziet er al veel mooier uit en zoals hier al is gezegd houden Betta s van drijvers.

Ziet er al een stuk beter uit! Vind overigens het kleurverschil van de betta op de eerste en tweede foto ook wel erg grappig 😀

Biologist zei:
Ziet er al een stuk beter uit! Vind overigens het kleurverschil van de betta op de eerste en tweede foto ook wel erg grappig 😀
ja dat verschilt echt met hoe het licht er op staat. ook heeft hij een paar licht gouden schubben.
ook heb ik het vermoeden dat ��n van mijn hoogvinkarpers zwanger is.
1 (niet zwanger)
e7c86617e7.jpg

2 (zwanger?)
f03df28896.jpg

Hoogvinkarpers? Die passen echt niet niet in 70l... En wensen een zouttoevoeging. Die passen beter in een flinke brakwaterbak.

Je ziet ze niet zoveel meer tegenwoordig, vroeguh (zeg 20-25 jaar geleden) werden ze echt enorm veel verkocht en ging het ook enorm vaak fout. Ik dacht (hoopte) dat mensen er wel van geleerd hadden, net als van olifantsvissen bv, beetje zelfde verhaal.

SaskiaZ zei:
Hoogvinkarpers? Die passen echt niet niet in 70l... En wensen een zouttoevoeging. Die passen beter in een flinke brakwaterbak.

Je ziet ze niet zoveel meer tegenwoordig, vroeguh (zeg 20-25 jaar geleden) werden ze echt enorm veel verkocht en ging het ook enorm vaak fout. Ik dacht (hoopte) dat mensen er wel van geleerd hadden, net als van olifantsvissen bv, beetje zelfde verhaal.
oh apart.. waar ik ze gekocht heb zaten ze ook in zoet water en in een kleiner aquarium als dat ik heb. ook zaten er veel meer in (ik schat ongeveer 20-30)

Je hebt mooie hoge planten achteraan, maar kies ook voor vooraan wat planten. Kijk eens in het fotoalbum voor inrichting of raadpleeg je in de fora "Inrichting en biotopen", waar veel mensen je ook kunnen verder helpen. Veel succes!

Biologist zei:

Inderdaad, op de eerste foto is hij veel donkerder als op de tweede.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan