Welke keuze zou jij maken?


A

Angelawiersma17

Guest
Hallo allemaal!

Ik mag voor mijn verjaardag een "nieuw" tweedehands aquarium kopen.
Dit ook omdat ik al tijden zit te klagen over de vele krassen die mijn huidige 80 cm bakje heeft.


Ik heb de keuze uit een MP aquarium van 100x40x50
mpaquariummp.jpg


en een ... ? aquarium van 120x50x60.Ik heb al een mailtje gedaan hoe de lichtkap er op zit en welk merk het is.. nog even afwachten dus.
merlook.jpg


Beide hebben ze 4 tl lampen en ze zijn alle 2 even duur!
Zonder pomp of verwarming o.i.d. want dit heb ik allemaal zelf nog :)

De kastjes zijn niet mijn ding maar dat maakt niet uit want ik ga ze omtoveren tot zo iets:

07_zps2f55d7ad.jpg


Ik heb geen ervaring met een MP aquarium betreft kwaliteit en van het andere aquarium kan ik het merk zo niet zien, nog even afwachten dus.

Ik wil een van de twee deze week ophalen, voor welke zou jij gaan en waarom?

x Angela! :D
 
Ik zou er wel op letten of er de standaard buizen in kunnen van bv Philips. Dan ben je veel goedkoper klaar.
En het ligt eraan hoeveel liter je wilt denk ik.
Als je op de verlichting gaat letten en standaard lampen wil kunnen gebruiken dan valt Juwel al af.

Ik heb een kleine MP gehad en die beviel verder prima hoor.
 
Ik zou voor de 1.20 gaan,lekker meer ruimte!
 
Seabait zei:
Ik zou voor de 1.20 gaan,lekker meer ruimte!

Kun je bijna gelijk gaan badderen met dat formaat.
Kost natuurlijk wel meer in stroomverbruik en of dat mee speelt moet jezelf beoordelen.
 
Qua kast vind ik de eerste veruit het mooiste maar ja smaken verschillen en je bouwt het toch om zo te lezen.
 
Inderdaad.. en het gaat mij ook meer om de kwaliteit en dat is nu nog lastig te beoordelen. Liefst heb ik eentje van 120 cm, mooi formaat maar ik vind het nu nog een beetje spannend aangezien in het merk niet weet.
 
Dat zou ik eerst wel nagaan hoor alvorens een bak te kopen.
 
Ik wacht het mailtje wel even af :)
 
jessicapilon zei: