Wat is er nieuw

Welke kleine platte algeneter is dit?

foxtrotcharlybravo

Well-known member
Lid geworden
12 maart 2011
Ik heb een algeneter overgenomen en zou graag wat meer info willen, met betrekking op de behoeftes van dit diertje.
Hij/zij is vrij klein =/- 5 cm erg plat en vrij snel en actief.
Ik hoop dat de foto,s voldoende zijn.
jOIjTQBvsJbE8Ux2FDrQ-8nXqATUIXKG.jpeg

jOIjTQBvsJbE8Ux2FDrQ-8nXqATUIXKG.jpeg

Gastromyzon of een Sewellia

Een Sewellia is het niet, die zijn breder gebouwd.

Het is een Gastromyzon (gezien de brede bek) soort of Pseudogastromyzon maar dat denk ik niet, gezien de lichaamsbouw en te brede bek.
Als je wilt weten welke soort exact moet je even een foto van de zijkant plaatsen.

Kan je een foto van de zijkant maken?

Ik zal dat vandaag even proberen te doen, Gastromyzon komt wel erg in de buurt hij heeft ook witte stipjes over zijn lichaam.
Waarschijnlijk is het de Gastromyzon punculatus krijg ik een vermoeden van.

Bij deze de beloofde foto.
Ik denk dat het 99% de Gastromyzon punculatus betreft.
Jbv3UxCtciwSksDahYiU7Y4MXJDP1u1J.jpeg

Nog bedankt om mij in de goede richting te wijzen alvast ;-)

Deze vis houdt van veel zuurstof en het liefst ook wat stenen waar 'aufwuchs' op kan groeien (ze eten aufwuchs). Een groepsvisje die je het best houdt in een hillstream aquarium, al is het zuurstof gedeelte het belangrijkst.

Thanks ik denk dat het diertje dan niet echt op zijn plekkie is, en ga kijken of ik hem kan herplaatsen. :petjeaf:

Gastromyzon punctulatus is een visje met witte stippen op het lichaam en gele vinnen, zoals omschreven staat in het boek "Borneosuckers"
van dr. H.H.Tan.
Ondanks de foto van veraf denk ik dat je Gastromyzon scitulus hebt.(Het zou ook eventueel G. ctenocephalus kunnen zijn)

Vergelijk je visje maar met onderstaande linkjes:

http://www.seriouslyfish.com/species/gastromyzon-scitulus/

http://www.seriouslyfish.com/species/gastromyzon-ctenocephalus/

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan