Welke kleur?

bartman

Well-known member
Lid geworden
7 augustus 2011
Berichten
728
Leeftijd
42
Locatie
Lisse
Hallo,
Ik ben van plan om binnenkort een 60 cm bakje op te starten. Wordt een gezelschapsbakje met de nodige planten. Er is plaats voor twee t8 lampen. Welke kleur samenstelling kan ik het beste gebruiken? 830 840 enz enzo
Groeten Bart
 
Tja ik hou van de 840 en de 840.
Maar is 2 buizen niet teveel op zo n bakje??
Dan ga je naar de 0,5W/L namelijk.
Dan zul je met de voeding en de duur van het licht daar wel rekening mee moeten houden.

De hele serie van Philips is verder prima hoor. Maar gelig geniet mn voorkeur dus.
Meer een kwestie van smaak voor je denk ik.
 
Voeding is geen probleem. Lampen zijn niet aan elkaar gekoppeld dus das geen probleem.
 
bartman zei:
Voeding is geen probleem. Lampen zijn niet aan elkaar gekoppeld dus das geen probleem.

Sorry, ik bedoelde de plantenvoeding want met meer licht is de vraag hiernaar ook groter ;) .
Hoe meer licht je gebruikt de te meer voeding zal er nodig zijn voor de planten.
Ik doelde dus niet op de voeding van de buizen hoor.
 
Haha ja dat begrijp ik John. Daar doelde ik ook op hoor. Maar de lampen zullen niet 12 uur samen aan staan. Qua voeding heb ik wel het een en ander (een boodschappen krat vol :sorry:)
 
840 en een colorlamp bv.
 
Tja ik zou gewoon net als ik in mn grote plantenbakken heb gaan voor de combi 830/840 of 2 van dezelfde kleur.
dat zijn prima lampen verder en lekker goedkoop.
Boven de 1 meter heb ik een 830 en een 840.
 
Terug
Bovenaan