Wat is er nieuw

Welke L-nummer?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JeffreyM
  • Startdatum Startdatum
J

JeffreyM

Guest
Het duurt niet lang meer voordat deze L-nummer zijn/haar leghol ontgroeit, dus wil ik alvast groter gaan en eventueel gelijk al de 'eind leghol' bij bestellen. Maar er zit natuurlijk nogal een verschil tussen 24 en 35cm als volgroeide vis.

Wie kan me met zekerheid zeggen welk L-nummer dit is?

DSC_2239.jpg
DSC_2247.jpg
DSC_2207.jpg

L24 oftewel de Pseudacanthicus pitanga misschien?

L24 denk ik haast niet. Die heeft volgens mij minder tekening op zijn lichaam. Zelf dacht ik in richting van de L114, maar dat weet ik dus niet zeker.

L24 denk ik haast niet. Die heeft volgens mij minder tekening op zijn lichaam. Zelf dacht ik in richting van de L114, maar dat weet ik dus niet zeker.

Daar zal je wel eens gelijk in kunnen hebben.

Mijn eerste ingeving was ook de L114. Denk dat dat de juiste soort is. Als je er op googled zie je dat L600 of een synoniem is, of een soort die er redelijk dicht bij ligt. Succes.

L600 word nog een behoorlijk stuk groter dan L114 dus weet niet wat daar dicht bij ligt. op de staart na dan.

hoewel de L114 word omschreven als P. cf leopardus en de L600 als P. Leopardus.

Mijn eerste ingeving was ook de L114. Denk dat dat de juiste soort is. Als je er op googled zie je dat L600 of een synoniem is, of een soort die er redelijk dicht bij ligt. Succes.

Laatst bewerkt:
Cf. staat voor Confer, latijn voor ''word vergeleken met''. Het is dus niet één specifieke soort, meer ''lijkt op''. Dat betekent dat er kleine verschillen zijn. Verder dan dit kan ik je helaas ook niet helpen. Succes 🙂

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga wel gewoon rustig opbouwen met de legholen dan. 😛

Weet niet welke het is, maar wel een hele mooi!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan