welke lamp is beste ???

E

Esmeralda-Rob

Guest
Hoi allemaal.
Ik heb nu plantjes in Mijn bak gezet en visjes maar zit met een twijfelpunt.
Ik heb 1 tl balkje in Mijn 60 bakje en dat is nu wen t8 daylight lamp maar is dat geschikt of kan ik er beter iets anders in doen?
Ik had voorheen in de 80 bak altijd 2 kleuren lampen maar dat man ik in deze niet doen alleen welke is Dan het beste voor plant en vis ?
Ik heb er nu 4 planten wen stuk kienhout wat lava steentjes en 4 roodkopzalmpjes en 4 neon tetras als start in zitten.

Dus wie heeft tips over de soort lamp.
In de klep staat wel t8 15wat
Groetjes
Esmeralda

Ps rob heeft trouwens vele jonkies bij de garnalen die is de koning Te rijk zit steeds van zn bak Te genieten en tellen hoeveel hij wel niet aan kleintjes telt lol
 
Die lamp werd met mijn 60cm bakkie ooit standaard meegeleverd, juwel daylight t8-15 watt.
Plantjes hebben het er altijd prima op gedaan.
 
Oke ik heb er dus geen verstand van had in andere bak 2 kleuren daarom Mijn vraag hier.
 
Philips tld 80 kleur 840 of 865 van de bouwmarkt.
 
Laatste genoemde wordt vaak gebruikt al voordelig alternatief voor de dure aquariummerk-lampen. Zelf geen ervaring mee..
Al je een Juwel-armatuur hebt dan zullen die Philips-lampen niet passen, Juwel hanteert z'n eigen maten dacht ik?
Let daar even op in ieder geval..
 
Ja rob heeft een juwel bak en ook gewone tl erin zitten bij praxis gehaald dus die passen wel want ik heb identiek dezelfde bak nu.
En hij dacht aan de 840 die doet het bij hem super goes.
Maar dan kijk ik toch even daarvoor want dit is nu heel raar fel licht wat erin zit vind Ik en vind ik persoonlijk ook minder mooi en die in rob zijn bakje is erg mooi.
Morgen eens kijken op de woon boulevard hier in almelo.
Bedankt voor advies in ieder geval.
Met week of 1,5 a 2 doe ik er meer vissen in en morgen maak ik even foto van beide bakken en zal ik online zetten maar moet ff de camera opladen want doe altijd alles op me Mobiel hahaha.
Groetjes
Esmeralda
 
Zelf heb ik kleur 840 van Philips in de 60cm bakken.
 
Terug
Bovenaan