Welke lamp kopen?

N

Nickey

Guest
Hallo allemaal,
Ik heb een nieuw 25 l bakkie en daar moet nog verlichting bij, de maten zijn nogal raar dus kan er geen kap op.
Ik zat te denken aan dit lampie;
https://m.dx.com/p/jab-cm-48-touch-cont ... 196826?421
Het lijkt me eigelijk way weinig licht maar ik zit er zelf verder niet zo in.
Nu heb ik ook nog een 30 l bakkie met de afmetingen: 41�23�27 daar zit nu een kap op van 30�60 ook niet ideaal. De lamp die daar in zit is de sylvania aquastar t8 15 w, is zo'n lampje ook goed voor dat bakkie of lekker zo houden (of een ander alternatief)
Alvast bedankt en sorry als ik de domste vraag ooit stel.
Groetjes
 
je stelt helemaal geen domme vraag ik vind de lamp wel mooi je kan wit en blauw dus dat is wel leuk als je aquarium uit is zet je de blauwe licht aan toch leuk
 
een soort van dag en nacht licht, ik denk dat dit zou moeten voldoen voor een 25l. Heb je er planten in?
 
Hier heb je er ook nog wat . Maar had je misschien al gezien.

aquaplants online verlichting

Maar denk niet voor die prijs.
Heb je er meer gegevens bij. Lichtkleur / sterkte of wattage / eventueel lumen .

Mvg
Kees
 
25 liter heb je geen dikke hoogte dus denk dat dat lampje wel aardig verlicht. Ik had destijds zoiets op een dennerle 30, al was die lamp ook wel van dennerle. Dus kan wat betere kwaliteit zijn.
 
Ik heb een bijna gelijk lampje gekocht bij onlinequariumspullen en die voldoet prima hoor. Als je hem zo ziet denk je dat het dezelfde is maar ik heb alleen geen schroefjes in het kapje zitten.
Mijne kostte rond de 19,95 dacht ik. Dus die voldoet vast prima boven je bakje.
 
Bedankt iedereen!
Een kennis van mij heeft hem nu ook gekocht en is binnen, hij voldoet prima. Ik heb hem even geprobeerd maar ik heb er een opstaande rand in waardoor hij wat wiebelig staat. Ook ben ik bang dat als ik het op de schakelklok zet, hij steeds aan gaat op de nachtstand... nog jets om over na te denken.



OVL zei:
een soort van dag en nacht licht, ik denk dat dit zou moeten voldoen voor een 25l. Heb je er planten in?
Ja er zitten planten in, javamos, Belgisch groen, Waterpest, mosbal, cobomba, Micranthemum micranthemoides, cobomba en Rotala Bossii.
Goede verlichting is dus wel echt nodig.
 
Terug
Bovenaan