Welke lampen?

Y

Yaik

Guest
Hoi hoi!
Na de tip om even een apart topic wat betreft verlichting te plaatsen ben ik hier terecht gekomen!

Ik heb hier op dit moment een bak staan van 90x30x40

hier wil ik heel graag een iwagumi van maken!

Maar nu is de vraag, welke lampen kan ik hier het beste boven hangen en hoeveel? Ik wil het liefste led! maar heb nog niet veel verstand van de led sterkte en de verschillende kleuren!

Mochten jullie iets weten, hoor ik het graag!
 
Ik ben ook niet zo thuis in verlichting plaatsen dus ik ga je topic volgen want ben heel benieuwd.
 
Je zou eens kunnen kijken naar Chihiros LED. Niet duur en toch goed. Op het forum zijn meerdere die deze LED gebruiken. Zelf heb ik deze inmiddels ook op 1 van mijn bakken.

Heb deze hier besteld;
https://www.aquaterraleds.nl/c-3235296/a-serie-led/
Zijn er in verschillende lengtes.

2018-04-01-20-20-08-jpg.jpg
 
Voor die geringe hoogte zou je zelfs HVP stripjes kunnen overwegen of de JMB SMD serie
 
Ik zou net als Lex ook een Chihiros overwegen. Maar dat is volgens mij een Chihiros Aquasky (?) en die geven enorm veel licht boven je bak en die zijn trouwens niet verkrijgbaar in een 90cm uitvoering.
Zou dan eerder voor A-series (niet de Plus) gaan of voor de RGB. Zou ze ook ergens anders kopen, zoals hier LINK . Scheelt je zo maar 27 euro...

Ik hoop wel dat je bewust ben dat een Iwagumi 1 van de moeilijkere scapes is om te maken?
 
Ze geven inderdaad een bak licht. Heb die van mij nu op stap 3 staan. Ga deze op een timecontroller aansluiten, kan ik de sterkte nog beter regelen.
 
Ik zou net als Lex ook een Chihiros overwegen. Maar dat is volgens mij een Chihiros Aquasky (?) en die geven enorm veel licht boven je bak en die zijn trouwens niet verkrijgbaar in een 90cm uitvoering.
Zou dan eerder voor A-series (niet de Plus) gaan of voor de RGB. Zou ze ook ergens anders kopen, zoals hier LINK . Scheelt je zo maar 27 euro...

Ik hoop wel dat je bewust ben dat een Iwagumi 1 van de moeilijkere scapes is om te maken?
Das inderdaad al een serieus prijsverschil amai.
 
Ik zou net als Lex ook een Chihiros overwegen. Maar dat is volgens mij een Chihiros Aquasky (?) en die geven enorm veel licht boven je bak en die zijn trouwens niet verkrijgbaar in een 90cm uitvoering.
Inderdaad die ik heb is niet in 90cm te krijgen.
 
Inderdaad die ik heb is niet in 90cm te krijgen.
TS kan ook gaan voor betere (technische) kwaliteit gaan zoals een Daytime ECO, kom je uit op zo'n 225,- met een powersuply en opzetbeugel.
Of voor de goedkopere Chihiros RGB. Dan is ie voor 150,- klaar en beide LED's zijn qua lichtopbrengst bijna hetzelfde.
 
Terug
Bovenaan