Welke led verlichting boven een open aquarium?


JesseV

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2018
Berichten
159
Leeftijd
32
Goedemorgen allemaal,

Op internet heb ik een mooi klein formaat kallax aquarium gevonden. Nee, de bak komt niet in of boven een kallax kast dan vertrouw ik echt niet.
Nou zit ik te twijfelen tussen 2 bakken.
68x38x22 of 76x38x30. Voor een groepje heterandria formosa's, orange sakura en een schooltje corydoras pygmaeus.
Wat zijn volgens jullie geschikte leds voor deze lage bakken? Wil er een lowtech bak van maken met cryptocoryne, javavaren en pistia stratiotes.
Heb de superfish slim led ook voorbij zien komen. Zou die ook sterk genoeg zijn voor een laag aquarium?
Gr Jesse
 
Hier een foto van de 76x38x30
 

Bijlagen

  • Screenshot_20211020-082748_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20211020-082748_Samsung Internet.jpg
    267.2 KB · Weergaven: 82
tjah de vraag is wat wil je.

wil je een serieuse aquascape kunnen maken, of alleen wat plantjes en visjes houden?
wil je een mooi vormgegeven lamp, of is opbrengst het enige wat telt?
wil je dat kleuren extra levendig uitkomen of een puur wit licht?
wat is je budget?


standaard lamp maten zijn 45, 60 90 en 120. dus 68 is gemakkelijker over de hele lengte te verlichten dan 76 cm. en dan sowieso hangend of met uitschuifbare pootjes.
tenzij je voor een diy oplossing gaat, die kan elke afmeting hebben natuurlijk.

ik zou altijd aanraden te investeren in de best mogelijk lamp (binnen je budget) die lampen gaan lang mee en geven je alle opties voor toekomstige veranderingen.
zelfbouw is minder lastig dan het lijkt, zeker bij open bakken is het goed te doen en de manier om veel licht voor een relatief klein bedrag te kopen. Maar spotgoedkoop is het ook niet.
 

Terug
Bovenaan