Welke led verlichting voor klein aquarium

B

blommetje92

Guest
Hoi allemaal,

Laat ik me eerst even voorstellen. Mijn naam is Martijn, 26 jaar en ik ben nu al zo'n 20 jaar aquarium liefhebber. Toen ik nog bij m'n ouders woonden een flinke sierbak gehad, met onder andere roodkopzalmen, kersenbuikjes en koperzalmpjes. Daarnaast met mijn vader nog het één en ander aan hobby kweken gedaan. Onder andere danio's (gaat vanzelf), Apistogramma Cacatuoides en Corydoras. Tegenwoordig allemaal wat kleiner wegens de ruimte, maar ondertussen ook mijn vriendin besmet met het virus. Mijn vraag betreft haar bak.

Het is een 40*30*30 bak, met een zelfgemaakt kastje/ombouw er omheen. Graag zou ze daar boven wat meer licht hebben in de vorm van led-verlichting. Qua led-verlichting zie ik door de bomen het bos niet zo goed meer, dus ik hoop dat jullie iets aan kunnen raden. Ik heb ruim 40 cm in de lengte om de lamp weg te werken, maar in de hoogte maar 4 cm. De bevestiging wil ik doen door hem tegen het deksel aan te schroeven. Ik heb een fototje bijgevoegd voor de duidelijkheid. Ideal zou zijn een dimbare lamp, die mooi licht geeft om ook de plantengroei goed te stimuleren.



Graag ontvang ik jullie advies:)

Met vriendelijke groet,
Martijn
 

Bijlagen

  • IMG_20190703_210700.jpg
    IMG_20190703_210700.jpg
    108 KB · Weergaven: 76
Denk dat je met de strips van hvp het beste weg komt qua inbouwdiepte
 
Terug
Bovenaan