Wat is er nieuw

Welke levendbarenden zijn dit?

Mikyboy40

Well-known member
Lid geworden
29 maart 2015
Ik vond dit filmpje op internet:
https://www.youtube.com/watch?v=fzUnteF_vFI
en zag 2 levendbarenden soorten waarvan ik niet (zeker) weet welke soort het is. Kan iemand hierover uitsluitsel geven?

het gaat om de vis die vanaf 1:22 het beeld in komt zwemmen vanaf de rechterkant, ik denk zelf aan poecilia velifera, maar ik vind de kleuren net te fel zeg maar...

de tweede soort komt in beeld vlak daarna, vanaf 1:32, het mannetje heeft een ietwat oranje/gelige kleur bij de staart en een zwarte vlek onderaan. Het lijkt me een xiphophorus soort, maar ik zou niet weten welke...

Kan het zijn dat de kleuren minder fel zijn omdat het, voor zover ik kan zien, wilde vissen zijn. Voor zover mijn kennis komt lijkt mij dit idd ook een xiphophorus

Nou dat wa s dus het gekke, ik vond de hoogvinkarper juist bijzonder fel gekleurd vergeleken met normale wildkleur exemplaren. Heel veel geel (of zo leek het naar mijn mening) en een hele felle kleur blauw. Dat kan natuurlijk ook aan het licht liggen...

Misschien kan je een gelijkenis halen uit de omschrijving van de video.

''Wild fish species in Mexico, Meeki or Firemouth Cichlids, Mollies, Octofasciatum or Jack Dempsey, astyanax, and an unknown live bearer''

Zal vast die unknown live bearer zijn C�dric! 😉
Prachtig filmpje trouwens.

Ik zag gisteren al gelijk wat die visjes bij 1:32 zijn. En ik weet zeker dat al diegenen die tot dusver reageerden dit visje hebben gehad.

De soort is heel variabel in de natuur en er zijn vele kleurvormen van.

Verder zeg ik nog niets. 😛 😉

Hmm erg variabel zeg je h�? Xiphophorus variatus dan? Of maculatus? Of zit ik op t verkeerde spoor? 🙂

Xiphophorus maculatus

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan