Wat is er nieuw

Welke maanvissen zijn dit

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Wie kan mij vertellen welke maanvissen dit zijn:

De maanvissen zijn behoorlijk fors

654946kimielco_0_85_maanvisse.jpg

824616kimielco_0_85_maanvisse.jpg

364216kimielco_0_85_maanvisse.jpg

974184kimielco_0_85_maanvisse.jpg

Dit zijn echte Altums. Pterophyllum altum op zijn sjiek . Je hebt echte Altums die afkomstig zijn uit de Rio Orinoco, anderen komen uit de Rio Atabapo. Orinoco Altums zie je het meest.

In wat voor aquarium zitten deze vissen?

Hobbygroet,
Jos Hut

Dat lijken mij de echte altums: Pterohpyllum altum: de grootste maanvissensoort.
Heb je ze bij iemand in de bak gezien?

~ Ivo

Bedankt voor de info.

Mascha&Ivo
Ja ik heb ze bij iemand in de bak gezien. Deze persoon heeft de vissen aangeboden maar omdat ik niet precies wist welke soort dit is heb ik ze even afgehouden. Het zijn er drie en ze zijn erg fors.
Kunnen jullie misschien zien of het mannen en/of vrouwen zijn!

Jos
De drie Pterophyllum altum zijn erg rustig en niet schuw. Kan je zien of ze afkomstig zijn van wildvang!
Ik zelf heb zelden zulke grote wildvang gezien!

Belangrijkste is als je ze wilt dat je er allereerst meer bij zoekt aangezien het een groepsvis is (7+ vissen0 en tweede een groot aquarium zeker 150 x 60 x 70 maar liefst meer.

Maar Jos kan je hier nog veel meer over vertellen.

Bij iemand in de bak? Of bij een dierenspeciaalzaak zaak? Gezien de plantjes en de standaard blauwe achtergrond lijkt het op een dierenspeciaalzaak.

Een niet onbelangrijke vraag is ook de prijs. Ik ben bereid een re�le prijs te betalen maar wat is re�el!

Deze Pterophyllum altum is bijna altijd afkomstig uit het wild. Wildvang dus. In Duitsland is Simon Forkel actief met het kweken van deze Altums. Op zijn site Scalarezucht.de is daar meer over te zien.

Net zoals bij veel andere maanvissen is het geslachtsonderscheid alleen te zien bij de paring .

Wat is een re�le prijs? Op Marktplaats biedt iemand uit Emmen ( ik niet!) drie stuks aan voor �150,-.
Bij een zeer grote Dierenspeciaalzaak in Duitsland zag ik ze dit jaar voor � 128,- per stuk.

Dit zijn maanvissen die in een groot speciaalaquarium gehouden moeten worden. Liefst met aangepaste waterwaarden. Alleen geschikt voor liefhebbers met een zeer goede kennis van zaken op hobbygebied en een goed gevulde portemonnaie. Het zijn groepsvissen en de aanschaf van een dergelijk groepje vissen loopt in de honderden euro 's.

Hier op het forum heeft Uaruman ze ook.

Hobbygroet,
Jos Hut

Prachtvissen.Gaat mijn hartje sneller van kloppen!!!! :iloveyou:

uaruman ik heb je een pb gestuurd

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan