Welke malawi cichliden zijn dit?

tomansky

Well-known member
Lid geworden
6 augustus 2011
Berichten
339
Locatie
Boxtel
Website
vissenpraat.wordpress.com
Hallo allemaal,

Een kennis van mij heeft een aantal vissen in haar aqaurium die ze een tijd geleden overgenomen heeft van iemand anders. Deze vissen zijn echter niet geschikt voor haar en haar aquarium. Ze heeft mij gevraagd of ik kan helpen om ze een andere plek te geven.

Ik ben niet thuis in de malawi cichliden en wil dus allereerst weten om welke vissen het gaat. Kunnen jullie me hierbij helpen?

Welke soorten zijn dit (als het al verschillende soorten zijn).

Alvast bedankt.

Tomasnky

20240516_202930.jpg


20240516_203001.jpg


20240516_203003.jpg
 
Die blauwe is geloof ik een mbuna maylandia zebra. En dan denk ik een redtop/yellowtop?

Volgensmij zijn de andere ook mbuna's. Welke weet ik niet precies.
 
De rozige/oranje achtig gekleurde zijn Metriaclima (Maylandia) estherea. Hier ben ik vrij zeker van.

De blauwe is lastiger, het zou de zebra kunnen zijn maar ik vind hem wel te donker daarvoor.
 
Ik denk ook een zebra. Metriaclima zebra. Ik kijk in oa Malawicichliden in hun natuurlijke omgeving 4de Oplage. Ad Konings.
Er zijn er die op elkaar lijken. Ik vind het moeilijk om te moeten beslissen op een klein verschilletje. Dan zijn er ook verschillende vangplaatsen van dezelfde soort.
Ik vraag me af of deze zebra helemaal op kleur is. Ikzelf zou zeggen Metriaclima zebra en het daarbij laten.
 
Terug
Bovenaan