Wat is er nieuw

Welke Malawi cichliden zijn dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter BasZer
  • Startdatum Startdatum
B

BasZer

Guest
Hoi,

ik heb 9 jonge malawi cichliden gekocht bij iemand op marktplaats, hij wist me alleen niet te vertellen welke soort. Ik denk een kruising met oa Labidochromis Caeruleus, maar zeker weten doe ik het niet.

Wat denken jullie?

3NFJnHc7Uina0HO2y_4YJ6Ccbx4r-Dt6.jpeg

Wat dat je,als jij even google,aafbeeldingen aanspreekt.
Malawi chicliden. invullen.

Zijn Carolus chicliden.

Als dit jouw bak is, waarom heb jij er dan deze bodem in?
En de bak is daar ook niet geschikt voor.qua inrichting.

"Caeruleues" betekent hemelsblauw! Dus ik als 16 jarige gymnasiast tegen de lfs toen ik citroengele vissen kocht: Wanneer worden ze blauw dan????
Antwoord: Als ze volwassen zijn :stars:

Nee dus, maar de oorspronkelijke Labidochromis was echt blauw, alleen de yellow wordt veel meer verkocht. Witte zijn er ook.

Ik denk dat jouw blauwe Labidochromis Caeruleus "Lundo Island" zouden kunnen zijn, of in ieder geval oorspronkelijk, gezien er nu gele bij zitten zullen ze vast gekruist hebben (zonde).

Edit: eens met het commentaar op de bodem, dat hoort zand te zijn voor malawi.

SaskiaZ zei:
"Caeruleues" betekent hemelsblauw! Dus ik als 16 jarige gymnasiast tegen de lfs toen ik citroengele vissen kocht: Wanneer worden ze blauw dan????
Antwoord: Als ze volwassen zijn :stars:

Nee dus, maar de oorspronkelijke Labidochromis was echt blauw, alleen de yellow wordt veel meer verkocht. Witte zijn er ook.

Ik denk dat jouw blauwe Labidochromis Caeruleus "Lundo Island" zouden kunnen zijn, of in ieder geval oorspronkelijk, gezien er nu gele bij zitten zullen ze vast gekruist hebben (zonde).

Edit: eens met het commentaar op de bodem, dat hoort zand te zijn voor malawi.
Is de gele een kweekvorm of een natuurlijke mutatie? Dit omdat een groothandel laatst de gele aanbood als zijnde wildvang.

Volgens mij weten ze niet zeker of het een natuurlijke mutatie is of zelfs een volledig andere soort. Toen de vis werd beschreven door Lewis/Freyer in 1956 was de "electric yellow" volledig onbekend. In het boek van Ad Konings (1995) staan de gele wel, foto genomen in Mbowe Island (tussen Ruarwe en Usisya), Malawi.

In ieder geval hebben alle vormen wel strepen maar dat is de stress-kleur. In beroerde nakweek vissen (inteelt? kruisingen?) zie je zwarte/vuile vlekken en (blijvende) strepen op het lijf verschijnen.

Bertus zei:
Wat dat je,als jij even google,aafbeeldingen aanspreekt.
Malawi chicliden. invullen.

Zijn Carolus chicliden.

Als dit jouw bak is, waarom heb jij er dan deze bodem in?
En de bak is daar ook niet geschikt voor.qua inrichting.

bedankt voor je antwoord, jammer dat je het antwoord zo lesgevend doet... Kijk eerst even je bericht na voordat je 'm upload!

zal dus een kruising zijn idd! Wel jammer van de kleuren, misschien worden ze nog mooier van kleur?

SaskiaZ zei:
In beroerde nakweek vissen (inteelt? kruisingen?) zie je zwarte/vuile vlekken en (blijvende) strepen op het lijf verschijnen.
ik vind die strepen opzich wel stoer staan 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan