Wat is er nieuw

welke Mikrogeophagus is dit

• Onderwerp starter Onderwerp starter aqua-wesley-1986
  • Startdatum Startdatum
A

aqua-wesley-1986

Guest
beste forum leden

vandaag 2 nieuwe visjes gekocht een Mikrogeophagus ramirezi
maar in de winkel die normaal altijd veel info geeft zeiden ze me dat de andere waarschijnlijk een andere Mikrogeophagus soort is maar wisten niet welke de vis is wel mee gekomen met andere Mikrogeophagus ramirezi zouden jullie mijn misschien willen en kunnen helpen om deze vis te identificeren

het gaat om deze vis
288599aquawesley1986_0_82_img_0086.jpg

698869aquawesley1986_0_82_img_0084.jpg

Microgeophagus altispinosa. Een veel makkelijker visje dan de ramirezi, is voor de meeste mensen dan ook een betere keus dan de ramirezi :daisy:

bedankt voor je snelle reactie
weet je toevallig ook of het een man of vrouw is want hij of zij is nu alleen
vind persoonlijk de ramirezi wel mooier

super helemaal duidelijk ( een vrouw dus )

Volgens mij is dit nog een heel jong visje dus het kan best zomaar zijn dat het alsnog een mannetje blijkt te zijn 🙂 Geslachtsonderscheid kun je bij deze vissen zover ik weet pas op latere leeftijd duidelijk zien.

Ik zou wel voor een groepje gaan als de afmetingen van je aquarium dit toelaten. Dan vertonen ze mooier gedrag en als er onderling wat ruzie onstaat word dit over meerder vissen verdeeld en niet op 1.
Ik ben ook heel lang op zoek geweest naar een koppel van deze mooie vissen maar is moeilijk aan te komen. Bijna altijd word geadviseerd 5 a 6 exemplaren te nemen en daaruit een koppel te laten ontstaan.
Overigens worden ze nog wel mooier naarmate ze ouder worden 🙂

Gr. Kevin

ik ben ze aan het Google en hij zij is zeker nog klein zou graag voor een groepje willen gaan en denk dat dat ook wel moet lukken in een rio 300 maar vraag me nu af of je ook verschillende soorten kan houden in 1 aquarium zo niet dan gaat en 1 in een andere bak heb er nog meer staan

mvg wes

Je bedoelt Mikrogeophagus ramirezi samen met Mikrogeophagus altispinosa??
Dit moet over het algemeen wel goed samen gaan maar mij is het afgeraden. Ik heb een aquarium van 1.20 meter lang en de juwel rio 300 heeft dezelfde afmeting.
Het is mij niet afgeraden omdat het niet kan maar meer omdat je dan 2 verschillende soorten cichlides in 1 aquarium hebt die toch hetzelfde van vorm zijn en veel op elkaar lijken.
Dit is natuurlijk persoonlijke smaak 🙂
Dus het kan opzich wel maar als ik dan toch de keuze had zou ik gaan voor een groep alti's en de ramirezi in 1 van je andere aquariums onderbrengen 🙂 Geeft denk ik een mooier resultaat en voorkomt mogelijke problemen tussen beide soorten 🙂

Gr. Kevin

Ik had nog een (man) M.ramirezi in mijn bak toen de M. altispinosus erin kwamen.
Moet er wel bij zeggen dat het alledrie al redelijk volwassen exemplaren waren.

Maar het resultaat was een totale oorlog, de ramirezi liet de beide altispinosus volcontinu alle hoeken van de bak zien. Terwijl hij daarv��r nauwelijks agressief was. Kennelijk is de gelijkenis tussen beide soorten genoeg om een behoorlijk territoriumgedrag te veroorzaken. Mijn ervaring is dus dat het absoluut n��t kan!

Ik kon gelukkig mijn M. ramirezi weggeven aan de dierenwinkel. Sindsdien geniet ik dagelijks met veel genoegen van mijn alti's. En geen enkele vis in mijn bak heeft last van hen.

Gelet op het feit dat ze meestal sterker zijn m.b.t. waterwaarden en leuker qua gedrag zou ik je aanraden met de M. altispinosus verder te gaan, en niet met de M. ramirezi.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan